Annons

Fågelidentifikation

jaha, då var det så igen ;)
Som vanlig så märker man så otroligt lite man kan ju mera kunskap man får...

I min värld så står det mellan ljungpipare och kustpipare.
Såg 9st av dessa vid ramsvik, bohuslän tidigt i morse.
Mvh
/Ingemar
 

Bilagor

sannamw

Medlem
En liten fågel fotograferad på Hasslö Karlskrona

Denna lilla krabat fotograferade jag på min rast, dock blev det inte någon god kvalitet på bilden då bilden är tagen genom ett regndränkt bilfönster.
 

Bilagor

henkrikroos

Aktiv medlem
Tjena.
Var tvungen att gå ut i e.m för att rensa tankarna. Lite hjälp och bekräftelse på dessa tre obsarna behövs.
Loc: Trelleborg, Skåne. Lövskog, inslag av gran, närhet till vass och vattendrag.

1. Grönsångare
2.?
3. Svartvit flugsnappare hona


1an osäker pga jag tyckte fötterna var gula(andra bilden). Liten fågel, ca 10cm
2an, Ingen aning pga det ljusa bröstet och gula/ljusa ögonbrynsstreck? Siska/sparv/hämpling?

Tack i förväg :)
 

Bilagor

Osquar

Aktiv medlem
Tjena.
Var tvungen att gå ut i e.m för att rensa tankarna. Lite hjälp och bekräftelse på dessa tre obsarna behövs.
Loc: Trelleborg, Skåne. Lövskog, inslag av gran, närhet till vass och vattendrag.

1. Grönsångare
2.?
3. Svartvit flugsnappare hona


1an osäker pga jag tyckte fötterna var gula(andra bilden). Liten fågel, ca 10cm
2an, Ingen aning pga det ljusa bröstet och gula/ljusa ögonbrynsstreck? Siska/sparv/hämpling?

Tack i förväg :)
1. Löv- eller gransångare, förmodligen gran
2. Grönsiska
3. Svartvit flug, hona/juv

/Oscar
 

Enji

Ny medlem
Den första ser onekligen ut att vara en gransångare. Det är inte så ofta man ser det om man inte har fågeln i handen, men deras fötter är gula på undersidan!
 

MatteH

Aktiv medlem
Passar på att låna denna tråden också;)

Var ute en sväng igår, dessvärre blev det som vanligt att man kommer typ 10 mil ifrån fåglarna men men..haha
Såg iaf dessa gäss som inte stämde in vid alla övriga. Det var en liten grupp på ca 5-7 st som gick helt själva. Det var för övrigt en massa kandagäss/vitkindade/sädgäss på platsen men denna lilla grupp såg inte ut som övriga gänget.

Förslag?

Den till höger ger lite Bläsgåsvibbar men samtidigt inte...de var betydligt mörkare än de andra sädgässen.

http://matte.izopix.se/_DSC4588.jpg
 
ANNONS