Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Enkelbeckasin ?

Antar att detta är en enkelbeckasin, flera av dess följerslagare var dock mer åt det gråa hållet än det bruna, har det med ålder eller kön att göra ?

IMG_9684.jpg

/Fredric
 
Behöver hjälp med den här lärkan.
Kan det vara en Trädpiplärka eller är det en Ängspiplärka?
 

Bilagor

  • Fotosidan1.jpg
    Fotosidan1.jpg
    37.6 KB · Visningar: 324
  • Fotosidan2.jpg
    Fotosidan2.jpg
    40.9 KB · Visningar: 326
Vad kan detta vara får fågel? Råstasjön Solna idag.
 

Bilagor

  • SjöFågelFråga.jpg
    SjöFågelFråga.jpg
    64.7 KB · Visningar: 318
Vilken fågel?

Behöver hjälp med att fastställla om det här är en talltita eller entita? eller kanske någon annan fågel? ;) Gissar själv talltita men behöver er hjälp!
Tusen tack på förhand!
// Anette
 

Bilagor

  • titan.jpg
    titan.jpg
    12.1 KB · Visningar: 308
Behöver hjälp med att fastställla om det här är en talltita eller entita? eller kanske någon annan fågel? ;) Gissar själv talltita men behöver er hjälp!
Tusen tack på förhand!
// Anette

Nog är det väl en Talltita alltid?
Brukar ha fel på dessa men stor haklapp, helvit kind, "tjurnacke"!
Får bara Talltitevibbar
 
Hej behöver hjälp med denna

En kompis fotade denna utanför köksfönstret, jag har kikat i fågelboken och tycker att det liknar en blå kärrhök. Men jag har ju haft fel förut. Fotot är taget i Karlstads trakten.

Tacksam för svar
Martin Hofverberg
 

Bilagor

  • rovfågel.jpg
    rovfågel.jpg
    50.5 KB · Visningar: 252
  • rovfågel1.jpg
    rovfågel1.jpg
    62.6 KB · Visningar: 268
Falk och örn

Att detta är en falk är jag säker på, passerade den med bilen på nära håll men fick bara bild på långt avstånd tyvärr, kan det vara en stenfalk ?

falk.jpg

Denna sågs också under bilfärden, tänkte havsörn direkt, men har den så mycket vitt under och ovan vingarna ? Tyckte även den mörka långt bak på stjärten var väldigt markkant brunt Är det Havs eller Kungsörn ?

örn_1.jpg'

/Fredric
 
Senast ändrad:
Att detta är en falk är jag säker på, passerade den med bilen på nära men fick bara bild på långt avstånd tyvärr, kan det vara en stenfalk ?

Visa bilaga 123600

Denna sågs också under bilfärden, tänkte havsörn direkt, men har den så mycket vitt under och ovan vingarna ? Tyckte även den mörka långt bak på stjärten var väldigt markkant brunt Är det Havs eller Kungsörn ?

Visa bilaga 123601'

/Fredric

Jag tycker du har helt rätt, stenfalk och sedan kungsörn. Det vita bandet på stjärten och det vita på vingarna visar kungs- och att det är en örn går att se på storleken mot kråkan...
 
Vilken sorts rovfågel?

Jag gissar på Fjällvråk men är helt ny på detta med fåglar
 

Bilagor

  • IMG_5428-001.jpg
    IMG_5428-001.jpg
    18 KB · Visningar: 249
ANNONS