Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fördröjning till router’s nätspänning

Produkter
(logga in för att koppla)

pdahlen

Aktiv medlem
Det senaste.

Från december så gick routern i sommarstugan några veckor sedan dog den igen. Men man ser i bifogad plot att den gör något litet försök med nätet vid varje reboot som jag hade satt till varje natt, men att den dör ganska snabbt igen. Konstigt nog gick den igång den 1 februari och har fungerat fram tills idag. Att den startade precis den 1 februari borde ha något med någon reboot från internetleverantören kanske?

Eftersom vi nu är i sommarstugan så fick jag i morse installerat den ASUS router jag köpte i slutet av förra året, den har iaf fungerat tre timmar här i huset 😊
 

Bilagor

fotobollfoto

Aktiv medlem
Sommarstugan är i Danmark så det är en danskt fiberleverantör Jetnet. Jag hoppas nu att det fungerar utan problem annars är det troligen ”smuts i fibern in” och man får ta kontakt med leverantören.
Ja. Jag fick avbrott på mitt sommarstugeinternet i vintras. Visste inte om det var strömavbrott eller annat. Kontaktade Servanet som kunde konstatera att de hade kontakt med mediaomvandlaren, så något strömavbrott eller fiberbrott var det inte. Då blev jag lugn. Så länge som det finns ström funkar underhållsvärmen.
En granne gick några dagar senare för att starta om routern. Vet inte vad som hade hänt, men den måste ha hängt sig på något vis.

Det kan såklart vara vettigt att kolla med internetleverantörer om de har kontakt från sin sida, om det fortsätter att krångla.
 

Falumas

Aktiv medlem
Om man tänker på stackarna i Houston som fick kommunikationsproblem med Voyager 1 som är 2.4 miljarder mil bort, så är Danmark ganska nära.

Så jag ger dig lägre odds på att du löser kommunikationsproblemen än vad jag ger NASA-ingenjörerna.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Om man tänker på stackarna i Houston som fick kommunikationsproblem med Voyager 1 som är 2.4 miljarder mil bort, så är Danmark ganska nära.

Så jag ger dig lägre odds på att du löser kommunikationsproblemen än vad jag ger NASA-ingenjörerna.
Bootar de om Voyager varje natt?

Hur sjutton ringer Voyager ens hem till internet. Världen var mycket större, och internet mycket mindre 1977.

 
ANNONS