Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förhandsgranskning från kameran till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Innerst

Aktiv medlem
Jag har letat lite halvhjärtat efter något program som gör att jag kan förhandsgranska bilderna direkt i datorn utan att behöva överföra allt.

Som det ser ut nu kan jag få en liten tumnagel att se i datorn, men jag vill ha något större. Räcker en inställning i utforskaren?

Tack,
Erik

???

Jag har letat lite halvhjärtat efter något program som gör att jag kan förhandsgranska bilderna direkt i datorn utan att behöva överföra allt.

Som det ser ut nu kan jag få en liten tumnagel att se i datorn, men jag vill ha något större. Räcker en inställning i utforskaren?

Tack,
Erik

Jag kan se på bilderna utan att överföra. Både i PS, Windows och i DPP (canons raw-program). Det går via extern kortläsare, datorns inbyggda kortläsare eller via kameran kopplad med USB till datorn. Förstår nog inte riktigt vad du menar?!

Jag antar att du vill kunna se bilden direkt på datorskärmen istället för på kamerans display?

Nikon har ett eget, ganska dyrt, program för detta men jag har även hittat ett fristående program från Oxford Eye. Kolla på http://www.oxfordeye.co.uk

Hälsningar
Patrik

Precis som Hedlunda säger så vill jag "ersätta" kamerans display med datorskärmen.

Tack så mycket, ska kika.

ANNONS
Götaplatsens Foto