Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förslag på förbättringar?:)

Produkter
(logga in för att koppla)

annamelie

Aktiv medlem
Jag fick en ide att jag skulle göra en bild av min lilla tjej som ängel.. så jag har suttit och pillrat i PS och fått dit ett par små vingar:p

Men jag känner mej inte helt nöjd än men vet heller inte riktigt hur jag ska förbättra den, nån som har tips/ideer?:)

/Anna

Till bilden

Tycker idén är bra, bara lite detaljarbete som återstår pga felaktig ljussättning. Slagskuggorna är hemska och förstör hela bilden. Sedan är det bra om man jobbar bort lite av de dominerande rynkorna i tyget med sänkt kontrast på bakgrunden. Den ljusa nyansen tycker jag ska behållas. Lade bara på lite mer mättnad i färgerna för att betona hudtonen mot de mer gråskaliga vingarna. Sedan är huvudet och del av överkroppen lite ljusa i förhållande till benen. Det orkade jag inte fixa, men mörka de delarna med ca 2-3%.

Bilagor

• test1.jpg
    test1.jpg
    34.7 KB · Visningar: 249
Tack så mkt för era svar!:)

Nu har jag försökt fixa till skuggorna och även ändrat lite efter övriga tips:)

Jag har gjort en till variant åxå, blev det bättre? Jag kan tyvärr inte Photoshop särskilt bra, men jag har försökt iaf:p

MVH Anna

Bild1

Bild2

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto