Förstärka känslan av djup
- Trådstartare Kinkladze
- Start datum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på hur bilden är beskaffad och vad du menar med djup. Har du något exempel på bild som du önskar ökat djup i och kanske något exempel där du tycker fotografen lyckats förmedla det du menar.Hej!
Jag undrar om någon vet något snyggt sätt att förstärka känslan av djup i Photoshop eller nåt liknande program. Om detta ens är möjligt, men det brukar ju det mesta vara.
Personligen har jag lite svårt för HDR-bilder när det går till överdrift. Resultatet blir ofta ganska platt. Kanske motsägelsefullt, men när man trycker ihop hela skalan från mörkaste mörkt till vitaste vitt ska allt samsas inom samma bild och då kan bilden istället upplevas platt och ibland lite monokrom.
Jag kan konstatera att ingenting är snyggt när det går till överdrift. Däremot håller jag inte alls med dig om djupet, tycker snarare att HDR kan ge bilden mycket mer djup. Men det gäller ju som sagt att man vet lite vad man gör, och sen kan man ju konstatera att alla bilder inte passar för HDR. Det har inte så mycket med den här tråden att göra, bilden ser likadan ut utan HDR-effekten när det gäller djupet.