Magnus77
Aktiv medlem
Får väl också stämma in i sången om 300D. Var lite tveksam när jag först skulle ta den i handen men den känslan försvann snabbt. Jag hade väntat mig EOS 300/EOS 300V-känsla, men så var verkligen inte fallet. Bra balans tycker jag och vikten är väl avvägd. Den känns smidig att bära runt på, men ändå inte alltför lätt. Det rejäla handgreppet lurar en till att tycka att den är mycket mer stabil än den kanske är. Några direkta begränsningar har jag inte funnit ännu, vilket visserligen kan vara ett tecken på att jag fortfarande har en del att lära...
Förutom kvällsfotografering har den klarat en heldag från tidig morgon i växlande temperaturer och mycket av/på utan att krångla eller tappa batterikraft. Fokuseringen har funkat felfritt. Det som är lite irriterande är imman som bildas i LCDn när man koncentrerar sig på morgonkvisten. Förutom att göra bilden suddig, blir det fukt vilket kanske inte är så bra. Får lära mig att hålla andan när jag komponerar bilden..
Ett bildexempel från helgen med det medföljande 18-55 objektivet:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=135620
Det känns som om jag skaffat en kamera som nu fått mig att åter igen koncentrera mig på fotograferingen istället för att haka upp mig på "om jag hade...." Det är skönt att få ro!
Förutom kvällsfotografering har den klarat en heldag från tidig morgon i växlande temperaturer och mycket av/på utan att krångla eller tappa batterikraft. Fokuseringen har funkat felfritt. Det som är lite irriterande är imman som bildas i LCDn när man koncentrerar sig på morgonkvisten. Förutom att göra bilden suddig, blir det fukt vilket kanske inte är så bra. Får lära mig att hålla andan när jag komponerar bilden..
Ett bildexempel från helgen med det medföljande 18-55 objektivet:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=135620
Det känns som om jag skaffat en kamera som nu fått mig att åter igen koncentrera mig på fotograferingen istället för att haka upp mig på "om jag hade...." Det är skönt att få ro!