Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstora bilden i bloggen fungerar ej!

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Sedan den nya funktionerna i bloggen kom så fungerar det inte att förstora bilden direkt i bloggen. Allt verkar ok ända tills man klickar på bilden och då står det bara och arbetar och ingen bild kommer upp. Innan fungerade det här utmärkt för mig, men nu är det något fel. Frågan är vad ni gjort som gör att det gamla sättet inte fungerar längre?

Sedan den nya funktionerna i bloggen kom så fungerar det inte att förstora bilden direkt i bloggen. Allt verkar ok ända tills man klickar på bilden och då står det bara och arbetar och ingen bild kommer upp. Innan fungerade det här utmärkt för mig, men nu är det något fel. Frågan är vad ni gjort som gör att det gamla sättet inte fungerar längre?
Det gamla sättet, det som David beskrev i bloggen, hade gått sönder - jag hoppas det är fixat nu.

Men numera finns det ett enklare sätt än att lägga in bilden, markera och sedan skapa länk - iom att man placerar in bilden kan man klicka i "Skapa zoom" (den är default iklickad). Systemet skapar då den där länken automatiskt - testa detta nästa gång.

Har gjort så men det fungerar inte. Men nu, sedan jag först markerat att bilden ska öppnas i nytt fönster, så kom den upp i ett nytt fönster. Klickade på den en gång till, och då kom den upp som förut med mörk bakgrund. Har nu avmarkerat att den ska öppnas i nytt fönster och då fungerar det som det verkar, trots att det är inställt som förut, då det inte fungerade. Ja det här är ett mysterium för mig.

Har gjort så men det fungerar inte. Men nu, sedan jag först markerat att bilden ska öppnas i nytt fönster, så kom den upp i ett nytt fönster. Klickade på den en gång till, och då kom den upp som förut med mörk bakgrund. Har nu avmarkerat att den ska öppnas i nytt fönster och då fungerar det som det verkar, trots att det är inställt som förut, då det inte fungerade. Ja det här är ett mysterium för mig.

Det skapades alltså felaktiga länkar, det vart /cldocpart//cldocpart..

Några av dina tidigare inlägg är alltså fortfarande fel - för att fixa så gå in och redigera varje. Markera bilden - klicka sedan Redigera länk-knappen och välj sedan ut samma bild igen, då skall länken vara fixad.

Men framöver behöver du alltså inte röra Skapa/Redigera länk-knappen mer - Infoga bild gör hela jobbet åt dig.

Jag har ett annat problem med förstora bilder via länkningen. Det är ofta omöjligt att få markeringen kvar på bilden när man klickar på länken, och då blir det fel bild som förstoras. Hur fixar man sånt?

ANNONS
Götaplatsens Foto