Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förval bildvisning mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Jag har ett litet bekymmer med min mac och som jag minns det var det likadant med den gamla. Jag vill att RAW-filer alltid ska öppnas av förhandsvisning när jag öppnar dem i utforskaren. Dock kan jag välja öppna med annat program, klicka i öppna alltid med och sedan välja förhandsvisning hur många gånger som helst, det blir ändå inte förvalet. Istället ska photoshop sega igång sig varenda gång.

Är det någon som vet om jag kan gå in och ändra förvalen någon annanstans?

Jaaa se där ja!! Tac kför snabb hjälp!

Jag hade visst bara ändrat så en enda fil åt gången öppnades med förhandsvisning.

Du vet väl om att du kan markera en fil och trycka på mellanslag för att se på dina RAW-filer direkt utan att öppna något program. Mycket behändigt när du vill kolla enstaka filer.

Har du en mapp du vill kolla så markerar du bara första filen, trycker mellanslag och byter fil med hjälp av piltangent. Också rätt behändigt.

ANNONS
Götaplatsens Foto