Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Faces / ansikten i Iphoto

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersGW

Medlem
Hej

Fick min första Mac för en vecka sen. Körde in mina bilder i Iphoto och tänkte använda det programmet för att hålla ordning på mina bilder. Startade även Faces /ansikten. Vilken miss. Programmet har nu snurrat 4 dygn utan att vara klar och min Mac är superlångsam med Iphoto igång då det söker Faces. Någon som vet hur man kopplar bort Faces sen man satt igång det. Jag har 90 000 bilder *suck*

I behov av hjälp,
Anders
 

LOBO

Aktiv medlem
Facesproblem…

Hej! Precis när jag läser ditt inlägg sitter jag med samma problem fast i Aperture. Om du är inne i Faces, så ser du i underkant på det fönstret en dialograd där det står, These faces have been detected…. Om du klickar med muspekaren över Processing så kommer du in i en dialogruta som heter Activity och där kan man markera den specifika "Aktiviteten" och välja CANCEL TASK. Detta borde nog lösa ditt problem. Jag har inte riktigt lika många bilder som dig utan testade med 500 bara och dessa är snart klara efter en dryg timme…
 

AndersGW

Medlem
Hej. Ja väl flera i samma båt. Håller på bli galen!!! Jag valde själv ut fem ansikten då jag starta faces. Dessa får jag inte bort. Ingenstans står det hur många procent som är avklarade. Men en rund grå figur bara bara snurrar vid ansikten.

Så hittar inget om "att dessa ansikten är hittade".

Du eller nån anna som har vidare hjälp. Kan man avinstallera hela programmet och installera om det?

Jag är desperat nu!

Anders
 

LOBO

Aktiv medlem
Om du klickar med musen på det som du kallar "en rund liten figur" så får du upp den dialogrutan jag talar om som heter Actions…
 
ANNONS