Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Favoritposer med bröllopsparet

Produkter
(logga in för att koppla)

Santa771

Aktiv medlem
Bröllopsbilder har den fördelen att de inte behöver skrivas ut på arkivbeständigt papper. Där kan man välja en betydligt billigare kvalité då ett äktenskap i Sverige bara håller i snitt 4,5 år.
Haha helt sant undrar om man tycker ett brölopps album för 30000 känns bra efter 4,5 år :)
 

ellinor-hn

Ny medlem
Hjälp!

Hej alla duktiga fotografer.
Jag har nyligen blivit frågad att fota ett bröllop. Nu tänkte jag höra eftersom det är första gången jag provar på nå sånt om var som e de bästa ställen att vara.. ska man använda en upplättningsblixt om man är i solen. ska man använda en reflektor, har nämligen beställt en med silver och guldsida. är det ett bras val. vad ska man använda för posér?? snälla kom med era bästa tips till en nybörjare..

Tack för för allt..
 

lofling

Aktiv medlem
Hej alla duktiga fotografer.
Jag har nyligen blivit frågad att fota ett bröllop. Nu tänkte jag höra eftersom det är första gången jag provar på nå sånt om var som e de bästa ställen att vara.. ska man använda en upplättningsblixt om man är i solen. ska man använda en reflektor, har nämligen beställt en med silver och guldsida. är det ett bras val. vad ska man använda för posér?? snälla kom med era bästa tips till en nybörjare..

Tack för för allt..
Jag har nu inte fotat bröllop själv, men det allra bästa tipset brukar vara att om du ska fota släkt eller vänner, säg NEJ!
 

KGS

Aktiv medlem
Bröllopsbilder har den fördelen att de inte behöver skrivas ut på arkivbeständigt papper. Där kan man välja en betydligt billigare kvalité då ett äktenskap i Sverige bara håller i snitt 4,5 år.
Jag brukar trösta brudparet med att om bilderna inte blir bra den här gången kanske det blir bättre nästa...
 

Jonas_L

Aktiv medlem
Jag har nu inte fotat bröllop själv, men det allra bästa tipset brukar vara att om du ska fota släkt eller vänner, säg NEJ!
Lite trist inställning kanske... Dock är det viktigt att prata igenom förutsättningarna innan. Paret spar en hel del pengar, men det är viktigt att poängtera att bilderna troligen inte blir lika bra som om de togs av ett proffs.

Reflexskärm är ett mycket bra tillbehör, men det ställer genast krav på en annan sak: en assistent. Jag har fotat bröllop åt tre kompisar och haft min fru som assistent. Mycket jobb, mycket kul och nöjda kompisar.

Läs annars dessa trådar:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=109453
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=108477

/ Jonas
 

SaraE

Aktiv medlem
Jag vet ju en del redan om att fota bröllop, har läst massor.. skulle bara vilja ha fler tips om det finns.
Mitt allra bästa tips är att titta på bilder. Titta på massvis med bilder och försök komma ihåg sånt som du tycker är bra... Om du har möjlighet så gå med någon som fotograferar bröllop, det är ett toppensätt att lära sig på!

Sen, ta det lugnt! Man måste inte få med precis allt på bild. Prata in dig hos prästen så du inte stör honom bara. Och ha kul! :-D

Älskar att fotografera bröllop - finns inget bättre!
 
ANNONS