Annons

Fick min 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
pallep skrev:
Verkligen grymma bilder, gillar mest blomman. Men menar du att du inte skulle kunna ta samma bild utan märkbar kvalite förändring med din gamla 350D?
Vad jag har förstått så är alla d50 d70 d7d d5d d350 d.v.s. instegskamerorna väldigt lika i kvalite men hur mycket större är steget till 30D som ändå inte är "top of the line".

Jag menar rent bildmässigt då.

Jag vill ha det till att bildkvaliten beror på 80% objektiv och resten kamera ( mellan tummen och pekfingret).

Nu är det inte bara Bassel som får svara utan alla som tycker sig veta skillnaden mellan 30d och någon "sämre" kamera.

/Patrik som hoppas någon gång kunna ta sådana bilder med sin dynax 5d.
Bättre kort vid hög iso men sen är ju kameran större och lite mer av allt. Nu vet jag inte om det går att köra olika storlekar på raw tex 300d där kunde man bara ta stora rawbilder och vips så var minneskortet slut, men efter hack så var den ju som 10d. jag höll i en 350 några minuter och jag fick nästan känslan att tappa den då den är liten.

Mina procent keepers har ökat ruskigt mycket med 30D. Samt så upplever jag mina bilder som skarpare? Helt enkelt oftare bilder jag är nöjd med nu.. men det kan ju vara att jag hade ett dåligt ex av 350D och nu ett bra ex av 30D :)

Jag var nog en av de första i sverige som fick nya 30D (till ett ruggigt bra pris dessutom :p), och jag kan bara konstatera att 30D presterar mycket bättre än förväntat.

Den exponerar riktigt bra, så bra att efterbehandling inte behöver göra i någon större omfattning (oftast).

Spotmätning, så användbar och viktig funktion - kan vara skillnad mot att få en bra eller helt oduglig bild.

Ny användbar funktion som inte 20D (eller nån annan EOS kamera, möjligtvis EOS 5D), är att man numer kan ställa höjdledsbilder att visa horisontellt (fullt i skärmen), samtidigt som bilderna blir rättvända vid kopiering till datorn.

Ganska mycket snabbare på att fokusera än 20D (med USM optik, inte annars).

Extremt strömsnål - jag fotade över 1200 !! bilder på första laddningen med orginalbatteriet.

ANNONS
Götaplatsens Foto