Annons

Filmar med Sony a6000 men filmerna sparas inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

CatherineM

Ny medlem
Hej! Jag är alldeles ny här på forumet och även inom fotografering. Har alltid velat börja med foto och fick en Sony a6000 i present förra veckan. Vilken lycka!

Idag försökte jag att filma med den, men filmerna sparades inte. Någon som vet vad jag gjorde för fel?

jag valde läget för filminspelning, tryckte på filma-knappen (den lilla röda) och det verkade som att jag filmade men sen var allt spårlöst borta...
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
sparas bilder?
Såg du att ljudinspelningens nivåindikering var igång och att en tidsräknare snurrade på?
JAg har inte Sony men dessa borde synas.
 

CatherineM

Ny medlem
sparas bilder?
Såg du att ljudinspelningens nivåindikering var igång och att en tidsräknare snurrade på?
JAg har inte Sony men dessa borde synas.
Ja, alla bilderna sparades! Nivåindikering såg inte mitt otränade öga, men tidsräknaren och en röd plupp blinkade på! Vet att jag avslutade en inspelning efter drygt tre minuter.
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
Om jag inte minns fel så måste man i uppspelningsmenyn välja att den ska visa inspelad video, annars visar den bara stillbilder.
 
Senast ändrad:

jonas18z

Avslutat medlemskap
Har du kollat minneskortet i datorn med en minneskortläsare?
Testat att göra det igen. Och samma sak eller ett enskilt tillfälle?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Tänk på att Sony programmerar en komplex filstruktur på minneskortet vid formatering (jag utgår från att du formattera minneskortet i kameran vilket du måste göra) så att stillbilder och video finns på olika ställen på kortet i olika filer.
 
ANNONS