Annons

Fjärrkontroll till Nikon DF

Produkter
(logga in för att koppla)

MoreX

Aktiv medlem
Någon som har tips på bästa fjärrkontrollen till Nikon DF?
Helst plug in i kameran med kabel.
 

Polar300

Aktiv medlem
"Bästa" vet jag inte. Då måste man ju göra ett Råd & Rön -test. Typ...
Jag använder en Dörr SRT-100 till min Df - och den fyller mina behov.
/Odd

Df är ju rätt unik på många sätt - och som ren 'lokal' trådutlösare an-
vänder jag just en sådan: En trådutlösare från anno dazumal... :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Nikon egna mc36. Bra sak som tål mycket. Kostar en del.
Och passar väl inte heller Df då den inte har tiopolig kontakt, så det är väl MC-DC2 som gäller i så fall. Sedan har Df till skillnad från resten av de moderna Nikon-kamerorna gänga för traditionell trådutlösare i avtryckaren.
 

MoreX

Aktiv medlem
Tack för era svar, tror det blir till att testa MC-DC2. Någon som har testat denna på df:en? Annars helt rätt det finns ingen 10 polig kontakt så MC-36 passar tyvärr inte.
Tänker att det även hade varit bra med bulb funktion så därmed faller den mekaniska från anno dazumal bort.
 

PMD

Aktiv medlem
Df är ju rätt unik på många sätt - och som ren 'lokal' trådutlösare an-
vänder jag just en sådan: En trådutlösare från anno dazumal... :)
Billig, enkel, inga kontakter, bara att skruva i och plåta. Tar i princip ingen plats i fotoväskan. Bara fördelar.
 

MoreX

Aktiv medlem
Bestämde mig till slut för att testa denna, tycker den verkar till att motsvara mina krav.


någon som testat den kanske?
 
Senast ändrad:

MoreX

Aktiv medlem
Tack för alla svar! Fick fjärrkontrollen idag från amazon.se, har testat lite, funkar helt perfekt till Nikon DF. Faktum är att denna "Pholsy N10" fjärrkontrollen är en exakt kopia på Nikons MC36, då bortsett från den 10-poliga stiftkontakten som ersatts av kontakt passande DF:en. Till det facila priset av 360:- jämförelsevis med Nikon MC36 som på Cyberphoto går på 1790:-
 
ANNONS