Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösare med timer och intrevallutlösare (N3)

Produkter
(logga in för att koppla)

redhat

Medlem
Det ska tydligen inte vara speciellt svårt att göra en egen fjärrutlösare med N3-kontakt till t ex en Canon 10D istället för att köpa en dyr Canon RS-80. Finns det något kopplingsschema för en fjärrutlösare med timer och intervallutlösare liks Canon TC-80?

Det jag vill är att kunna ställa in tider mellan, låt säga, 1 och 60 sekunder som slutar sedan fotar efter varandra.

Adidt:s variant har jag sett och funderat på beställa. Men ingen av deras fjärrutlösare är lika avancerad som Canon:s flaggskepp.

Re: Kina-variant

björneld skrev:
På Ebay säljs en Kinesisk variant till bra pris. Firman heter ADIDT och har ingen bra hemsida men efter lite letande ser de ut som de har ett par modeller för olika kamror och avstånd för fjärrutlösning. (Upp till 500 m för ADIDT R3)

http://stores.ebay.com/Touareg-Pro-Camera_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

Tänket själv köpa en då jag köpt en 20D. Någon som redan provat ADIDT produkter?

Levererar inte till Sverige.

Vet inte om det hjälper, men jag har "parts catalog" för den. skicka mig er mailadress så mailar jag den till er.

//jan

ANNONS
Götaplatsens Foto