Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fjärrutlösare SVINDYRT!
- Trådstartare MathiasT
- Start datum
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Ja man kan bygga en egen. Det enda som är klurigt är själva n3 kontakten som inte går att köpa.
Joppe
Aktiv medlem
MathiasT skrev:
Varför är fjärrutlösarna så förbannat dyra? Det är ju bara en liten simpel brytare! Nån som har nåt bättre förslag än att betala 600-700 kr för en Canon RS-80 N3 Fjärrutlösare till Canon 10D. Kan man bygga en egen?
sök och du skall finna! kolla här! Handlar från början om 300D men kommer över på både 10D och minolta!
/J
christianlarsson
Medlem
Canon har en adapter som man kan köpa för att få en mer vänlig kontakt att leka med. Är hyfsat säker på att det är N3-kontakt. Den finns att köpa hos bl.a. Scandinavian Photo för 325 kr. Inte jättebilligt men billigare än en RS80 N3. Canons artikelnummer är 2450A001 och Scandinavians egna är 14933.
ThomasRaden
Avslutat medlemskap
Köp en pirat portabel handsfree till Nokia 8210 på Clas Ohlson. Klipp av hörlurarna och använd svarsknappen som fjärrutlösare. Den går dock inte att låsa i bulb-läge.
Funkar till EOS300D men inte till EOS20D såg jag lite senare....
Funkar till EOS300D men inte till EOS20D såg jag lite senare....
MathiasT
Aktiv medlem
Jonke O skrev:
Köp Nikon)))
Varför spårar det alltid ur till slut? Snälla, om ni inte har ett seriöst svar på min fråga, så behöver ni inte bemöda er med att svara öht.
Cerwinski
Aktiv medlem
Jag köpte en på eBay av denna snubbe: http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZ2bexplicit
Har för mig det blev 140:- fraktat å klart.
Rekommenderas!
Rekommenderas!
MathiasT
Aktiv medlem
tobias.e skrev:
På tradera burkar finnas aktioner på pirat-utlösare till 20D, vet dock inte om de passar till 10D. Tror säljaren heter Kaffebrus (?) om det kan vara till hjälp vid sökningen
Mr. Kaffebrus informerar att ett företag som heter Adidt Technologies tillverkar piratutlösare, som han auktionerar ut.
Men det ska visst även finnas en annan tillverkare som heter Fotodiox om som tydligen ska se ut så här:
Bilagor
MathiasT
Aktiv medlem
Nu har jag beställt en. Tack för tipset!Cerwinski skrev:
Jag köpte en på eBay av denna snubbe: http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZ2bexplicit
Rekommenderas!