Annons

Fjärrutlösare SVINDYRT!

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Varför är fjärrutlösarna så förbannat dyra? Det är ju bara en liten simpel brytare! Nån som har nåt bättre förslag än att betala 600-700 kr för en Canon RS-80 N3 Fjärrutlösare till Canon 10D. Kan man bygga en egen?

Bilagor

• rs80n3.jpg
    rs80n3.jpg
    21.3 KB · Visningar: 1,430
På tradera burkar finnas aktioner på pirat-utlösare till 20D, vet dock inte om de passar till 10D. Tror säljaren heter Kaffebrus (?) om det kan vara till hjälp vid sökningen

MathiasT skrev:
Varför är fjärrutlösarna så förbannat dyra? Det är ju bara en liten simpel brytare! Nån som har nåt bättre förslag än att betala 600-700 kr för en Canon RS-80 N3 Fjärrutlösare till Canon 10D. Kan man bygga en egen?

sök och du skall finna! kolla här! Handlar från början om 300D men kommer över på både 10D och minolta!

/J

Canon har en adapter som man kan köpa för att få en mer vänlig kontakt att leka med. Är hyfsat säker på att det är N3-kontakt. Den finns att köpa hos bl.a. Scandinavian Photo för 325 kr. Inte jättebilligt men billigare än en RS80 N3. Canons artikelnummer är 2450A001 och Scandinavians egna är 14933.

Köp en pirat portabel handsfree till Nokia 8210 på Clas Ohlson. Klipp av hörlurarna och använd svarsknappen som fjärrutlösare. Den går dock inte att låsa i bulb-läge.

Funkar till EOS300D men inte till EOS20D såg jag lite senare....

Köp Nikon :))))
Fjärrutlösare trådlös för 150 svenska riksdaler det är väl billigt.

"Får jag stryk nu ???"
/Jonas

Ja ursäkta då, men eftersom att du redan fått flera svar med förslag kunde jag inte hålla mig.

tobias.e skrev:
På tradera burkar finnas aktioner på pirat-utlösare till 20D, vet dock inte om de passar till 10D. Tror säljaren heter Kaffebrus (?) om det kan vara till hjälp vid sökningen

Mr. Kaffebrus informerar att ett företag som heter Adidt Technologies tillverkar piratutlösare, som han auktionerar ut.

Men det ska visst även finnas en annan tillverkare som heter Fotodiox om som tydligen ska se ut så här:

Bilagor

• shutter_release_canon_rs_80n3_1.jpg
    shutter_release_canon_rs_80n3_1.jpg
    45.3 KB · Visningar: 1,177
Canon RS-80N3 säljes!!

Jag har en Canon RS-80N3 som jag säljer. Se min annons under "Övrigt"

ANNONS
Götaplatsens Foto