Annons

Fjärrutlösare till D300

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexaAndersson

Aktiv medlem
Jag har en fjärrutlösare som jag mer än gärna använde för att ta porträttkort på mig själv. Då använde jag en D80.

Nu när jag införskaffat en D300 hittar jag inte inställningen för att detta ska funka överhuvud taget. Har kollat alla knappar och letat som en galning i instuktionsboken.

Stödjer den inte fjärrutlösare eller är det jag som missat nåt?

D300 använder en annan typ av utlösare än vad D80 gjorde.

D300 stöder Nikon MC-36 Fjärrutlösare med 10-polig ingång.

Helvete. Jävla skit att byta upp sig, allt bara kostar och kostar och tar alla pengarna..

Aja. Då får man fortsätta använda D80n ett tag till för självporträtt då...

Helvete. Jävla skit att byta upp sig, allt bara kostar och kostar och tar alla pengarna..

Aja. Då får man fortsätta använda D80n ett tag till för självporträtt då...

äsch då.. självutlösare finns på ovansidan till vänster där S/CL/CH/Mup etc finns så det är bara ställa in den på 20 sek fördröjning och göra sig snygg under den korta tiden.
Det fungerar ju också kalas. :D

Hama

Cyberphoto har en som funkar kanon till D300 :an.
Funkar på ca 0-30 meters håll utan problem

/Magnus

Fjärrutlösare

Hej
Köpte denna på Cyberphoto till min D90. Har testat den inomhus på ca 15 m och det var inga problem - skall tydligen fungera på upp till 80 m.

Hähnel HW 433 Pro trådlös fjärrutlösare till Nikon-systemkameror, räckvidd 80 meter 695 SEK

Tänker använda den för fotografering av fåglar i närheten av holkar.

Hej
Köpte denna på Cyberphoto till min D90. Har testat den inomhus på ca 15 m och det var inga problem - skall tydligen fungera på upp till 80 m.

Hähnel HW 433 Pro trådlös fjärrutlösare till Nikon-systemkameror, räckvidd 80 meter 695 SEK

Tänker använda den för fotografering av fåglar i närheten av holkar.

Min klarar 80cm.

ANNONS
Götaplatsens Foto