Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fler idéer/förslag...

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Har några funderingar kring utveckling av FS....

1. Har man funderat över "direktkontakt" till varandra? Typ nutidschat/ICQ? Att om jag ser att XX är inloggad så kan jag klicka på hennes/hans FS-namn och skicka meddelande "direkt" så att säga?

2. Varför finns ingen kvinnlig forumvärd/webmaster (eller vad det nu kallas)? Det tycker jag absolut det ska finnas.

3. Att ladda upp bilder. Jag tycker att man borde få ha bilder "till godo". Jag menar tex om man, som jag är bronsmedlem, får ladda upp 5 bilder/v och hoppar över en vecka borde jag få ladda upp 10 följande vecka. Eller något liknande i alla fall. Det känns lite sniket faktiskt...
//Liza

Hej Canonliza

Har inga avvikande synpunkter på 1 - 2
En nyfiken fråga bara.

Mera bilder?
Jag upplever spontant att det är på för tok för många bilder redan nu. Slog en blindtest med nya bilder sidan 11 - där fanns 12 ej kommenterade bilder. Sidan 15 fanns 4 okommenterade etc. Så jag får inte ihop det riktigt.
Sen de som är kommenterade så ligger där tre kommentarer så där.

Kom jag in i fel säsong så det är annat i vinter?

Gatufoten skrev:
Hej Canonliza

Har inga avvikande synpunkter på 1 - 2
En nyfiken fråga bara.

Mera bilder?
Jag upplever spontant att det är på för tok för många bilder redan nu. Slog en blindtest med nya bilder sidan 11 - där fanns 12 ej kommenterade bilder. Sidan 15 fanns 4 okommenterade etc. Så jag får inte ihop det riktigt.
Sen de som är kommenterade så ligger där tre kommentarer så där.

Kom jag in i fel säsong så det är annat i vinter?

Kanske har du rätt om punkt 3, vet inte själv säkert. Det var mest en fundering. Men som du uttrycker det har du definitivt en poäng också... //LIza

Canonliza skrev:
3. Att ladda upp bilder...
Jag har aldrig förstått varför så många vill ha plats för fler bilder. [Detta är inte riktat till bara dig Liza.]
Personligen tycker jag att ingen skall kunna ladda upp mer än tjugo bilder. (Egentligen tycker jag tio räcker.)

För få kommentarer beror knappast på att det är för lite bilder som flyter in.

Vitsen med att ha bilder på FS är att de skall vara en del av en aktiv process med diskussioner och personlig utveckling, inte ligga som en portfölj för att ”sälja sig” som fotograf.

Senast ändrad:
håller med mipert.

hellre strypa hur många bilder man kan ha i sitt album än hur ofta man får ladda upp

visst kan det vara trist att ta bort bilder, men då kan man ju flytta dom till en portfolio, eller sin hemsida eller nåt.

Lite svar:

1. Ja, det har varit på tapeten tidigare, fast vi har hitills inte slagit på det. Vi får fundera på det igen. Och det stämmer att det finns i forumet, men ingen annanstans på FS.

2. Det skulle vara helt rätt.

3. Att spara ihop till bilder tycker jag inte är rätt väg att gå. Snarare tror jag att vi skall dra ner på uppladdningsfrekvensen.

Ang punkt 3 så är jag benägen att byta ståndpunkt nu när jag läst era kommentarer om det. Jag funderade vidare o ni har nog rätt. Jag tillhör ju dem som brukar "gnälla" lite över den låga kommentarsfrekvensen så jag vet inte hur jag fick ihop det från början....*ler*
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig nu när tankarna gått ihop lite bättre efter bra input från er!

Ang punkt 2 hoppas vi på en snar förbättring....*ler igen*

//Liza

Hade precis tankarna på att starta en tråd om punkt två när jag med knepiga sökord fick fram denna..

Gissar att inte många anmält intresse? Ett komplemment med kvinnliga forumvärdar vore toppen Har tänkt en del på det sedan sista kvinna/mantråden.

Mitt konkreta förslag för att ni ska få in intresserade är att efterlysa att intresserade tjejer anmäler intresset (kanske t o m på förstasidan?) och att i samband med efterlysningen formulera ihop de krav ni ställer.
Eller utse och fråga några ni tycker passar. Det kanske kan ge napp.

Säkert är det någon/några duktig tjej/er som klarar komplettera Jeppe och Jim i rollen och som skulle kunna tillföra en del.

(jag är inte ute efter någon forumvärdroll, utan tror bara komplementet vore bra mer än för jämlikhetssynens skull. Därför inlägget.)

ANNONS
Götaplatsens Foto