Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flera bilder blir en.

Produkter
(logga in för att koppla)

Piggelin-Malmö

Aktiv medlem
Läste här på Fotosidan om deras projekt till Elmia mässan. De skulle välja ut en mängd bilder som sen blev en bild i slutändan. Typ mosaik ja ni är säkert med på vad jag menar.

Någon som vet vad man använder för program till detta? Laddade ner ett men det verkade så invecklat så jag la ner det i gen. Kanske någon där ute kan ett lättanvändigt program att göra detta i.

Man behöver tusentals bilder som bygger upp den stora .
Sök på Google efter mosai software för massor av alternativ. Finns en del gratis oxå.

Går oxå att fuska lite och använda en färdig bild med 100 småbilder på, ta bort färgen, kopiera den massor av gånger så den täcker originalbilden , som ska ligga i ett lager under och hitta lämpligt lagerblandningsläge.

Fast tittar man närmare ser man att det är fusk förstås, och inte lika häftigt.

Tackar för infon skall söka på detta....

Vi säljer lägenheter i Malmö och vi har massvis med bilder som vi tagit i 5 år så vi tänkte sätta upp en bild på vårt konto med just detta.

Tackar för infon...

Är det någon som provat ett program som ni gillade och var enkellt så skriv gärna...

Senast ändrad:
clindh skrev:
Hur vi gjorde finns beskrivet i denna artikel:
http://www.fotosidan.se/cldoc/5432.htm

Jag kommer använda samma program i år, det höll måttet.

Testa också Boris nya program "Photo Jumble". Jag kan inte köra det till monterbilden då det ännu inte klarar så stora bildfiler som vi måste göra, men för mindre projekt verkar det kul:
http://www.mazaika.com/photojumble.html

Tackar för infon. Har i dag provat programmet och det kunde ju inte bli lättare. Perfekt.

Tack än en gång.

ANNONS
Götaplatsens Foto