scrapparlotta
Aktiv medlem
Jag har äntligen köpt mig ett makroobjektiv, har länge längtat efter ett......men shit vad svårt det var att få bra bilder. Jag har i och för sig inte fått upp mitt stativ än och fotat med det, men jag har sett många fina bilder där man inte har använt stativ och dom är så klara coh fina....inte alls suddiga som mina blir. Är jag så jäkla darrig??
Men en sak som jag märkt, det är när jag kollar och vrider på objektivet så motivet blir klart, så trycker jag på avtryckaren och då fokuserar den på nåt annat och det jag ställt in innan blir då suddigt.....Hänger ni med hur jag menar? Hur gör jag där??
Nåt annat jag ska tänka på vid makorfotografering??
Jag har ett stativ, men det är ganska stort och klumpigt.....om jag ska fota nåt litet på marken....har ni små korta stativ då? Nåt ni kan rekomendera?
Men en sak som jag märkt, det är när jag kollar och vrider på objektivet så motivet blir klart, så trycker jag på avtryckaren och då fokuserar den på nåt annat och det jag ställt in innan blir då suddigt.....Hänger ni med hur jag menar? Hur gör jag där??
Nåt annat jag ska tänka på vid makorfotografering??
Jag har ett stativ, men det är ganska stort och klumpigt.....om jag ska fota nåt litet på marken....har ni små korta stativ då? Nåt ni kan rekomendera?