Annons

fotoaffärer i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

skåne

Medlem
Ska besöka Göteborg till helgen och jag undrar om någon kan rekommendera fotoaffärer med stort utbud i staden.
Tack på förhand!
Hälsn. Anneli
P.S Känner ej till stan så bra, så skriv utförlig adress.

Fotobutiken i gårda har rätt mycket prylar, inte minst begagnat. De verkar rätt schyssta (även om vissa av dem har lite väl mycket försäljare i sig).

De ligger nästan mitt emot (lite snett emot) liseberg i "Focus-huset".

http://www.algonet.se/~kicgbg/

Skall du köpa film så är det YFO som gäller. De ligger i Gamlestadens fabriker. Det är en yrkesbutik men man kan handla där som privatperson också.
Voxon, som CJL skrev, är också en yrkesbutik men där måste du ha deras medlemskort för att handla.

Jag vet ej vad du är ute efter men båda dessa och de andra förslagen du fick har stort utbud av både nytt och begagnat.

Efter att ha skrivit detta kom jag att tänka på att både YFO och Voxon ej har öppet på helger. Fredag 16:30 stänger dörrarna.

Hoppas du hittar vad du är ute efter ändå.

Tack för tipsen. Tydligen behövde jag vara medlem på första stället men inte på Kungsgatan. Jag tror att jag kollar där.
Hälsn. Anneli

Jag tror att jag ska testa YFO. Jag hinner nog dit innan de stänger om inte adressen är för krånglig.
Hälsn. Anneli

Wasa foto på Vasaplatsen har en hel del äldre begagnat om det är sånt du är ute efter. Speciellt Konica, Yashica och Pentax. Håll vantarna borta från Sigma 600mm bara, det sparar jag till!! :)

Molanders

Molanders, som ligger strax intill Canonskrapan i gårda. Bytiken skall tyvär läggas ner, men de rear ut sina prylar nu.

De har stans absolut trevligaste personal, som dessutom är mycket kunniga.

skåne skrev:
Jag tror att jag ska testa YFO. Jag hinner nog dit innan de stänger om inte adressen är för krånglig.
Hälsn. Anneli

Inte alls.
Spårvagn 7, 8, 9, 10 och 11 mot Bergsjön eller Angered till Gamlestadstorget.

Där ser du ett stort tegelkomplex som är Gamlestadens fabriker.
Gå över ån så är du där.
Det tar cirka 5 minuter från Centralstationen.

Hej Malaka!
Jag är mest ute efter Nikon-saker och lite diverse tillbehör. Har de även nya saker?
Hälsn. Anneli

Det är väl mest begagnat men lite skall det väl finnas. Är det mest Nikonsaker du är ute efter är nog Fotobutiken i Gårda affärscentrum allra bäst.

ANNONS
Götaplatsens Foto