Annons

Fotobutiker (primärt i Stockholm)

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Okker

Aktiv medlem
Ett par svar i en annan tråd fick mig att börja fundera kring alla de kända, ökända och kanske tom okända fotohandlare här i för egen del Stockholm (men kanske också övriga landet).

Har ni några handlare som ni verkligen vill rekommendera eller avråda från att handla med?

Jag kan med värme rekommendera:
Schöenherrs
Kameradoktorn
Expert Fridhemsplan
Hollyfoto
LP-foto
Jag kan med viss tvekan rekommendera:
Wibergsfoto, han som driver butiken är duktig, trevlig och hjälpsam men ibland är det en äldre herre som står i butiken och han vill i alla fall jag inte rekommendera.
Jag avråder alla som har en lokal butik från att handla över nätet av ekonomiska skäl då jag anser att man bör göra allt för att främja deras överlevnad. Värsta sorten enligt mitt förmenande är de som känner på prylarna i en butik och sedan beställer dem på nätet för några procent lägre pris.

Jag kan avråda från varenda butik på Drottninggatan i Karlstad. Tänkte skriva varenda butik jag provat i Värmland men då riskerar jag kanske att förlora jobb.. ;/
Detta är en god anledning att som värmlänning handla från webben, men finns det nu någon som kan tipsa om en bra butik i trakten Säffle-Karlstad där de vet vad de pratar om så är jag jättetacksam.
/Lotta

Lustigt att du rekommenderar Kameradoktorn. Den butiken upplever jag själv som välsorterad, men onödigt dyr och med personal av minst sagt skiftande kvalitet. De flesta jag kommit i kontakt med känns mera som nasare än som sådana jag skulle vilja diskutera det tekniska med eller för den delen lita på deras åsikter om det tekniska.

Schönherrs har jag gott att säga om själv, handlar mycket där och upplever att jag vet var jag har butiken när det gäller vilja att sälja på mig saker. Säljarna känns kunniga inom sina specialområden.

En butik jag faktiskt skulle vilja tipsa om ligger i Sundbyberg och heter Fotocentralen (har för mig att dess ägare hade samröre med LP-foto en gång i tiden). Han brukar ha en del begagnade Nikonprylar inne till vettiga priser och ger en bättre garanti på begagnat än t ex Schönherrs.

joker skrev:
Jag kan med värme rekommendera:
Schöenherrs
Kameradoktorn
Expert Fridhemsplan
Hollyfoto
LP-foto
....

Expert Fridhemsplan är min hofleverantör. Soppar gör jag på Reportagefoto AB på Fridhemsgatan 45.
Dom är bäst !

Schönherrs är ochså goda vänner ! ; - )

Som sagt, akta er för den älder mannen på Wibergsfoto...

mvh
Patrik

Fick sommarjobb i södertälje och skall på veckoslutet till stockholm, så kan någon ge adresserna på de ovannämda butikerna!?Och sen, vet någon om man kan köpa billinghams väskor i stockholm och i såfall var!? Tack på förhand.

när det gäller film, framkallning (s/v, färg och från digitalt) samt inköpet av kamera (jag köpte min d70 där), så rekommenderar jag fotokungen på kocksgatan. billigt och kanonservice; snabb och kunnig personal (som inte är främmande för att peka vidare till andra affärer om de inte har vad man söker).

ANNONS
Götaplatsens Foto