Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotografer och klassisk musik
- Trådstartare dJb
- Start datum
Benganbus
Aktiv medlem
dJb skrev:
Jag undrar om ni känner till några bra fotografer som tagit bilder relaterade till klassisk musik, dirigenter etc?
Jag!
Jag fotade Kyrkokörens dirigent!
Förklädd Gud bla.
Lars Erik Larsson..Gullberg!!
Skämt bara David, ursäkta!
Kommer jag på nå't, så återkommer jag!
Mvh från Bengan
aleklint
Aktiv medlem
Kom att tänka på bilden av på Stravinsky som Arnold Newman har tagit:
http://www.gallerylumiere.com/artists/artists_detail/newman/images/01_best.jpg
http://www.gallerylumiere.com/artists/artists_detail/newman/images/01_best.jpg
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Oj,, vad var det den hette nu igen...
Jag har en bok hemma i pojkrummet i Sverige.
En tjooock bok som handlar om en rättså känd dirrigent.. Mängder av porträtt från hela hans liv, många oerhört starka och bra kvalitetsbilder.
Kommer inte ihåg titeln på boken eller dirrigentens namn nu..
Hittade ett undangömt exemplar på bokrean för tre år sedan.
Återkommer med titeln,, tar nog låång tid innan jag har möjlighet att kolla boken dock.
MVH Niclas,
En tjooock bok som handlar om en rättså känd dirrigent.. Mängder av porträtt från hela hans liv, många oerhört starka och bra kvalitetsbilder.
Återkommer med titeln,, tar nog låång tid innan jag har möjlighet att kolla boken dock.
MVH Niclas,
Kijana
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
MVH Niclas,
Kommer att tänka på Herbert von Karajan av någon anledning. Chefdirigent vid Berliner Philharmoniker, tror jag.
Esa-Pekka Salonen som dirigerade nå'n av symfoniorkestrarna i Stockholm skulle väl också kunna göra sig på bild genom den inlevelse och temperament han visar upp.
Fredrik Calabrese
Aktiv medlem
eller Adam Ansel som utbildade sig först till klassisk musiker.
dJb
Aktiv medlem
Tack för tipsen alla!
Peter: Jag jobbar på det nystardade magasinet Opus som handlar om klassisk musik och dels så köper vi in en del bilder och dels vill jag ha inspiration för egna bilder. Jag söker alltså för tillfället inget specifikt utan försöker "sondera" utbudet litegrann.
mvh
David
Peter: Jag jobbar på det nystardade magasinet Opus som handlar om klassisk musik och dels så köper vi in en del bilder och dels vill jag ha inspiration för egna bilder. Jag söker alltså för tillfället inget specifikt utan försöker "sondera" utbudet litegrann.
mvh
David
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Niclasfoto skrev:
MVH Niclas,
Hejsan David!
Befinner mig för ovanlighetens skull på hemmaplan och kom att tänka på att jag lovade att notera ned här vilken bok jag tänkte på.
Boken dokumenterar den tyske Thomas Bernhard.
Boken heter Portraits Bilder & texte.
Utgiven av (herausgegeben von) Sepp Dreissinger.
ISBN 3 900878 69 2
350 sidor.
En av de bästa bilderna är på sid 156.
http://www.bibliothekderprovinz.at/buecher.php?isbn=3 900878 63 3&session=
Texten är på tyska,, det går ok för mig som läst lite Tyska.
Mvh Niclas,
Clouseau
Aktiv medlem
dJb skrev:
Jag undrar om ni känner till några bra fotografer som tagit bilder relaterade till klassisk musik, dirigenter etc?
Snålvarianten till att köpa böcker är ju alltid att bara göra en bildsökning på google på t ex Karajan, Abbado, von Otter, Söllscher, Yo-Yo Ma (m fl). Ju kändare desto mindre skräpbilder att sortera bort. Det går snabbt och enkelt och är framförallt gratis vilket vi studenter ju tycker om ;o)
laha
Aktiv medlem
Re: Re: Fotografer och klassisk musik
Sant, men allt finns inte på nätet. Man missar godbitar som t ex Lauritz Melchior i stödkorsett. Fanns inte med bland 472 träffar.Clouseau skrev:
Snålvarianten till att köpa böcker är ju alltid att bara göra en bildsökning på google på t ex Karajan, Abbado, von Otter, Söllscher, Yo-Yo Ma (m fl). Ju kändare desto mindre skräpbilder att sortera bort. Det går snabbt och enkelt och är framförallt gratis vilket vi studenter ju tycker om ;o)
FredrikArvidsson
Avslutat medlemskap
Pekka Saarinen är ganska duktig och har tagit en del bilder relaterat till klassisk musik:
http://photography-on-the.net/gallery/index.php?groupid=1&lang=eng&pass=public
http://photography-on-the.net/gallery/index.php?groupid=1&lang=eng&pass=public