Annons

Fotokurs på Fotografiska

Produkter
(logga in för att koppla)

Saarikko

Aktiv medlem
Är det någon som har erfarenhet av foto-kurs hos Fotografiska?

Jag är lite sugen på att gå en kurs, den jag funderar på är den här:
http://fotografiska.eu/Kurser-i-fotografi/Kurser-workshops/Fotografering/Foerdjupande/Fotografering-II-Bild-intensiv

Mia Galde är ju duktig fotograf iaf men det är ändå rätt mycket pengar.
Personligen tycker jag att alla deras fotokurser är lite för överpriserade, med tanke på att om det kommer ca 10-20 pers på kursen så borde det räcka med max 1000-lappen per skalle för att täcka alla omkostnader. Vad är det man får exakt för dom där 3750 kr som kursen kostar?
Citerar hemsidan:
Material
Även om vi inte gör några fotograferingsövningar på träffarna så kan du ha glädje av att ta med din egen kamera. Vi går igenom vissa tekniker som fungerar lite olika på olika kameramodeller.
Varför ska man då gå på kursen om man inte ska använda kameran? Helt onödigt...

Du lär dig bättre än bäst genom att fiffla själv eller ta något från Moderskeppets urval.
Det finns även tidningar som har medhavda skivor med kurser/guider om att få till det där lilla extra fiffiga på foton och dessa kostar inte skjortan som kursen från Fotografiska.

Bara mina 5 cents
 

lgbe

Aktiv medlem
Photoskolan.se

På tal om fotokurser så fanns det här på FS en annons i oktober (tror jag det var) om en fotokurs på distans. Den omfattar 28 tillfällen á 158:- per månad. Jag har betalt den första nu för att kunna se det nästföljande utskicket för att kunna bilda mig en liten uppfattning vad jag ger mig in på och då undrar jag undrar om det är någon som har erfarenhet av denna kurs/Lasse B
 
ANNONS