Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotoskolans annons här bredvid
- Trådstartare lottawe
- Start datum
rogerjmorell
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Kanske att även kvinnor kan söka, om de vill vara modeller?
Och är anorektiska?
Tycker det är rätt dåligt av en sådan institution i dagens samhälle.
Om de nu inte vill provocera.
Eller det är kanske en specialkurs för "herrtidnings" fotografer
Bertil Lindgren
Avslutat medlemskap
rogerjmorell skrev:
Och är anorektiska?
Tycker det är rätt dåligt av en sådan institution i dagens samhälle.
Om de nu inte vill provocera.
Eller det är kanske en specialkurs för "herrtidnings" fotografer![]()
Och vilka bilder tycker ni att de skulle valt?
Kan ni inte skriva ett förslag om vad och varför så diskussionen kan gå vidare?
/b
Gip
Aktiv medlem
Äh, varför hetsa upp sig..visserligen kan jag hålla med om att revbensbruden ser knepig ut, men inget jag skulle lägga märke till om tråden inte fanns.
Lägg märke til Yfo reklmanen istället...bara Nikon och Canon...hmmm..."där proffsen handlar" rasism mot övriga märken hmmm...får nog starta en ny tråd...
/Gill, från den ironiska generationen
Lägg märke til Yfo reklmanen istället...bara Nikon och Canon...hmmm..."där proffsen handlar" rasism mot övriga märken hmmm...får nog starta en ny tråd...
Benganbus
Aktiv medlem
lottawe skrev:
Jag förstår inte valet av bilderna fotoskolan gjort till sin annons. Vad vill de säga med just de bilderna alltså. Budskapet..
Vore intressant att höra hur andra uppfattar annonsen och bilderna i den. Vad tänker Du?
Jag orkade bara kolla på annonsen till höger på FS-sidan...
Är luttrad...
Har sett det här i många år..
Eller för att gå rakt på sak,
Ok, en H&M-skola...
Mao,
annonsen/skolan känns inte speciellt seriös för min del, just genom sin "framtoning"!
B)
Ps. Ännu pinsammare bild!
Fjortonåriga marknadsförare, sannolikt pojkar, har hitat in i ett webb-verktyg.
Föräldrarfritt är aldrig bra på så'n här nivå!
Senast ändrad:
rogerjmorell
Aktiv medlem
Bertil Lindgren skrev:
Och vilka bilder tycker ni att de skulle valt?
Kan ni inte skriva ett förslag om vad och varför så diskussionen kan gå vidare?
/b
Det är snygga och proffsiga bilder, utvalda/plåtade av någon/några med ett bildseende/kunnande som vida överstiger mitt.
Men jag tycker att urvalet är rätt enhanda.
Mystisk brallis med sjal
Mystisk brallis med flor som tittar mångtydigt in i kameran.
Naken brallis med, vad det ser ut, ohälsosamt lite hull under revbenen.
Klickar man på länken kommer man till en sida som visar en maskros, en kamera och en hund.
Varför platsade inte dom bilderna i annonsen?
Det enkla svaret är väl att nakna kvinnokroppar tilldrar sig intresse. Vilket inte är konstigt och hade det varit en annons för Femina eller Café helt på sin plats. Men nu är det inte det...
rogerjmorell
Aktiv medlem
Gip skrev:
Äh, varför hetsa upp sig..visserligen kan jag hålla med om att revbensbruden ser knepig ut, men inget jag skulle lägga märke till om tråden inte fanns.
Gill, Vadå "andra" märken, det finns väl inte?
Jag är inte speciellet upphetsad och hade inte heller reagerat om jag inte läst tråden, vilket kanske säger en del om ämnet.
lottawe
Aktiv medlem
Jag reagerar, men inte på att en enskild fotograf plåtat dessa bilder utan på att valet till reklamen var just de bilderna. Tre tjejer (enformigt motiv,) studiobilder allihop och detta till en utbildning som är bredare än så. Där bildseéndet är viktigt och till en utbildning som bör locka bildintresserade av båda könen. Hade jag tänkt söka så hade jag kollat andra skolor efter att ha sett denna annonsen (precis som jag aldrig köper en Pentax efter deras idiotiska reklam för några år sedan och likaså en hel del annat som bojkottats...)
PS. Igår var det internationella kvinnodagen. Lite tragiskt att världen är som den är och att en sån dag ens ska behövas.. DS.
PS. Igår var det internationella kvinnodagen. Lite tragiskt att världen är som den är och att en sån dag ens ska behövas.. DS.
rogerjmorell
Aktiv medlem
Anddje skrev:
jag tycker det är kul att man enlig vissa måste vara anorektiker om man inte är fet.
Roligt med livad diskussion. Jag vet inte något om flickan på bilden. Hon är förmodligen en vanlig,normalt fungerande person utan ätstörningar som blivit plåtad så att det enda man ser är hennes revben och ett djupt hål där hennes mage borde ha varit.
Jag utalade mig naturligvis inte om henne som person.
Man behöver dock inte vara anorektiker för att vara smal, helt rätt!!!
Gip
Aktiv medlem
rogerjmorell skrev:
Gill, Vadå "andra" märken, det finns väl inte?
Jo jag har hört att det gör det...men jag har inte sett några, men så umgås jag ju bara i vissa kretsar också...
JonasP
Medlem
INtressant
Något som jag tycker är mer intressant är att en av bilderna i annonsen som fått lite kommentarer i denna tråden inte alls fått samma mottagande i poolerna. http://www.fotosidan.se/pools/view/71/496981.htm
Men visst .. håller med om att jag inte kan förstå hur man kan göra det bildvalet till en utbildning om foto. Iaf inte om man vill antyda att den har bredd.
Något som jag tycker är mer intressant är att en av bilderna i annonsen som fått lite kommentarer i denna tråden inte alls fått samma mottagande i poolerna. http://www.fotosidan.se/pools/view/71/496981.htm
Men visst .. håller med om att jag inte kan förstå hur man kan göra det bildvalet till en utbildning om foto. Iaf inte om man vill antyda att den har bredd.
Anddje
Aktiv medlem
Re: INtressant
ahaa det var hansson, jag hade för mig att det var en knutsen-bild, men hittade den inte :/JonasP skrev:
mange78
Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
Fotografen i fråga som har fottat dessa bilder är förövrigt medlem här på sidan![]()
Ja, och det är riktigt bra bilder förövrigt!