Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)

bildsten

Aktiv medlem

Kustbo

Aktiv medlem
Hade varit trevligt men jag var tvungen att ta hand om såna tråkjobb som jag skjutit upp länge och jag lär få fortsätta imorgon med ;-(

Kanske nästa gång, hur var det på mässan förresten hittade Du något köpvärt i år?
 

bildsten

Aktiv medlem
Man måste prioritera ibland och någon gång måste det som legat nederst i högen flyta upp och bli gjort. Jag känner väl till det.

Jag köpte nog bara ett större minneskort till bra pris på mässan och plockade på mej lite broschyrer. Och så klämde jag på en K30, jag gillar att den även kan köras på AA-batterier men saknar teckenfönstret på toppen. Prestanda i övrigt duger utmärkt för mej. Kollade på en A3-skrivare hos Canon för bara drygt 2 kkr, resultatet såg mycket bra ut både i färg och svv, den hade två eller tre svarta patroner. Men jag skriver inte ut så mycket bilder numera, har inte plats på väggarna och tävlar inte för närvarande.
Träffade lite folk som jag kände och pratade med dem.
Mycket fina bilder i utställningsdelen, fantastiska makrobilder bla.

Vi kanske ses på stan någon gång.
 

Tony D300

Aktiv medlem
Har vart ute lite o fotat....

samt bakat i hop mina två hemsidor till en och jobbet har tagit en massa tid, tröttheten har däckat mig senaste 3 veckorna med följd att fotograferande blivit lite lidande. Är sugen som tusan och bege mig ut o fota :)

Tycker att alla uppsala fotografer borde ha någon annan träffpunkt än fotosidan, känns lite knökigt har :)
 

bildsten

Aktiv medlem
samt bakat i hop mina två hemsidor till en och jobbet har tagit en massa tid, tröttheten har däckat mig senaste 3 veckorna med följd att fotograferande blivit lite lidande. Är sugen som tusan och bege mig ut o fota :)

Tycker att alla uppsala fotografer borde ha någon annan träffpunkt än fotosidan, känns lite knökigt har :)
Det går ju att få ett eget forum här på FS, lite vid sidan av.
http://www.fotosidan.se/forum/index.php
Se längst ner på sidan.
Men då får man lov att ställa in så att man får ett mail när det händer något där. Nackdelen är att andra som inte känner till det missar att komma med. Ur den synpunkten så kan det vara bättre att som nu vara i flödet av andra trådar.
 

Tony D300

Aktiv medlem
Det går ju att få ett eget forum här på FS, lite vid sidan av.
http://www.fotosidan.se/forum/index.php
Se längst ner på sidan.
Men då får man lov att ställa in så att man får ett mail när det händer något där. Nackdelen är att andra som inte känner till det missar att komma med. Ur den synpunkten så kan det vara bättre att som nu vara i flödet av andra trådar.
Ahhh okej, tack för informationen, då får det vara som det är :)
 

Tony D300

Aktiv medlem
I morgon lördag 29/12 kl 10:00 vid fontänen, centralstationen om någon e sugen på en promenad och fika o lite fotande :)
 

Kustbo

Aktiv medlem
Hade gärna hängt med om inte jobbet kallat men så är det tyvärr, hoppas SMHI går fel som vanligt och att ni får bra väder imorgon, det skulle ju bli sämre framåt dagen så förmiddagen kan ju bli bra iaf.
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag har möjlighet att komma ner på stan vid tio-tiden. Bussen kommer till resecentrum 10.02.
Håll utkik efter en gråskäggig gubbe med glasögon i svarta paltor.
 

Kustbo

Aktiv medlem
Kul att ni kom ut iaf trots att vädret var kass, tänkte på Er vid 10 och trodde inte Ni skulle få till några bilder men det blev lite bilder ändå från det snögråa Uppsala ser jag, men fika är ju den nästan viktigaste delen av en fotorunda speciellt i sådant väder som idag ;-)
 

bildsten

Aktiv medlem
Vi hamnade så småningom i domkyrkan som är en fantastisk plats. Jag blev nästan lurad av den bild av fönstret över södra ingången som ska renoveras. Bilden var belyst så att det såg ut som vanligt men det fanns en spalt på sidan där det gick att se den stora byggnadsställningen som är uppbyggd innanför det stora fönstret men bakom bilden av fönstret.
 

Bilagor

Jexxi-V

Medlem
Någon som är sugen på en fototur på onsdag kanske? Beror på hur vädret är!
Jag själv har inga specifika ställen eller önskemål, men vore kul att komma ut och träffa nya fotointresserade. :)
 

Kustbo

Aktiv medlem
För er som inte kan då, så kan vi köra på lördag istället!
Är det någon som är intresserad? :)
Lördag funkar bra för mig (ons jobbar jag) så blir det bara lite trevligt väder så kan det vara läge för en sväng med kameran och lite fotosnack med likasinnade på något mysigt fik i stan ;-)

Kom med förslag på plats, tid och ev var vi ska ta vägen.
 

Jexxi-V

Medlem
Absolut! Vet dock själv inte till 100% om jag ska jobba då, men det kan jag komma med besked om på onsdag! :)

Jag själv har inga speciella idéer eller önskemål på vart vi tar i vägen och vad vi fotar osv! Tänkte mest liksom ut och fota vad som helst som man kan komma på.
Har fått med mig en annan som också är sugen på en fotosväng. Ju fler desto roligare!

Har du själv några idéer på vart man kan ta vägen och vad som är kul att fota i Uppsala?
Fyrisån har ju högt vattenstånd nu ju, så en sväng efter den kanske är en plan?
 

Kustbo

Aktiv medlem
Det funkar alltid med Fyrisån, vi kan ju ses på bron vid gamla torget vid Centralbadet för mig får det gärna bli mitt på dagen vid 13 tiden om det funkar för Dig/Er?
 
ANNONS