Annons

Fototips i Malmö??

Produkter
(logga in för att koppla)

Benganbus

Aktiv medlem
Nå'n som har ett eller två fototips i Malmö?

Vi är i Malmö några dagar i helgen, bor mitt i Gamla staden.

Några fototips! Typ gatufoto....

Gärna nå't avspänt lugnt ställe,
där man också kan ta en latte! :)

/Bengan

Ps.
Se'n tar vi en pilsner i Köpenhamn, nån som ev har nå't fototips där också?

Tjena.

Köpenhamn är trevligt. Vill man plåta människor så finns det ju Rådhusplatsen och Ströget, den långa shopping-gatan med sina torg. Det finns åtskilliga charmiga sidogator till just Ströget och mycket av det gamla Köpenhamn finns i dessa kvarter.

Sedan finns det Nyhavn med sina gamla hus och alla uteserveringar m.m. Från Nyhavn kan man ta sej över till Christianshavn med båt t.ex. där det finns massor med intressant arkitektur, bl.a. nya Operahuset och så ligger ju Christiania i Christianshavn med. Annars kan man bege sej åt motsatt håll till Istedgade med omnejd om man inte är rädd för knarkare, horor och gangsters. =)

Malmö är ingen favoritstad, en stad som jag oftast bara besöker för att gå på konserter, så där kan jag inte tipsa om så mycket. Möjligtvis om Möllevången.

Trevlig tur.

enghell skrev:
Tjena.

Köpenhamn är trevligt. Vill man plåta människor så finns det ju Rådhusplatsen och Ströget, den långa shopping-gatan med sina torg. Det finns åtskilliga charmiga sidogator till just Ströget och mycket av det gamla Köpenhamn finns i dessa kvarter.

Sedan finns det Nyhavn med sina gamla hus och alla uteserveringar m.m. Från Nyhavn kan man ta sej över till Christianshavn med båt t.ex. där det finns massor med intressant arkitektur, bl.a. nya Operahuset och så ligger ju Christiania i Christianshavn med. Annars kan man bege sej åt motsatt håll till Istedgade med omnejd om man inte är rädd för knarkare, horor och gangsters. =)

Malmö är ingen favoritstad, en stad som jag oftast bara besöker för att gå på konserter, så där kan jag inte tipsa om så mycket. Möjligtvis om Möllevången.

Trevlig tur.

Hej Peter, och tack för tips!!
Noterat!
Mvh från Bengan

Gamla stan runt lilla torg och mot slottsparken är underbart mysig. Saluhallen i nordvästra hörnet av lilla torg är också en fin miljö. En bra utgångspunkt för promenad mot Malmöhus (muséet i slottsparken med vallgrav runt), och strax intill fiskehoddorna vid kommendanthuset. Därifrån är det bara 10 min promenad via ribban (stranden) till Västra hamnen med massor av ny spännande arkitektur och turning torso. Sedan kan man gå via Kockums och Inre hamnen tillbaks.
Hoppas du får bra väder och många fina bilder!
Välkommen till Malmö :)

ANNONS
Götaplatsens Foto