Annons

Fotoväska till pressfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Lowepro Orion AW

davidschreiner skrev:
Jo, Orion AW är en trevlig väska med bra höftbälte plus Axelräm (Alternativt en rycksäck som går att fästa på väskan. Väldigt skön att bära på även när den är fullpackad. Grejorna är lättåtkommliga för att locket aldrig är i vägen eftersom det fälls utåt, alltså ifrån kroppen.
Lycka till

/David

Den är säkert jätte bra. Men funkar den till press? Den ser så stor ut. Den ser inte direkt ut som en "axel-väska" mer som en ryggsäck. Rätta mig om jag har fel.

HEj
En fotoväska är ett gissel...antingen är den för liten eller för stor..o oftast för tung..
Jag använder Lowepro Field&Street systemet o det är den bästa investering i den vägen jag gjort.
Jag hör till dom fotografer som har problem emd axlar o rygg och nu kan jag ha en kamera på vardera axeln o bältet med väskor på höften och promenera hela dagar utan problem.

Street#Feld kan du bygga precis som du vill ha det,plocka på o flytta om, helt suveränt, man kan till o med fästa en väska i sitt vanliga bälte(det som håller uppe byxorna:) om man har brådis och bara behöver lite film etc med sej.
Är det varmt så slipper man svettas under en fotoväst..

Väskorna är polstrade o skyddar objektiven etc.

Kolla in Scandinaian photo som har bra priser på systemet.

http://www.lowepro.com/pages/bySeries/StreetF.htm

http://www.scandinavianphoto.se/lists/newitem_list.asp?secId=509

/göran

Bilagor

• dlxbelt.gif
    dlxbelt.gif
    2.5 KB · Visningar: 221
Re: Re: Lowepro Orion AW

gustavmårtensson skrev:
Den är säkert jätte bra. Men funkar den till press? Den ser så stor ut. Den ser inte direkt ut som en "axel-väska" mer som en ryggsäck. Rätta mig om jag har fel.

Är ingen pressfotograf men jag tycker inte att den är speciellt stor (om man vill få med sig blixt & evt. 2 hus eller 1 hus plus 2, 3 objektiv i alla fall). Rucksäcken kan du ju ta bort och då har du bara väskan kvar som du bär via ett höftbälte plus axelremm. (Höftbältet kan du stoppa in i väskan om det stör dig)

Om man verkligen vill ta mig sig olika mycket utrustning varje gång kan jag dock tänka mig att Lowes street and field system kan vara nått.

/ David

forry4U skrev:
Jag använder Lowepro Field&Street systemet o det är den bästa investering i den vägen jag gjort.
Street#Feld kan du bygga precis som du vill ha det,plocka på o flytta om, helt suveränt, man kan till o med fästa en väska i sitt vanliga bälte(det som håller uppe byxorna:) om man har brådis och bara behöver lite film etc med sej.
Är det varmt så slipper man svettas under en fotoväst..

Väskorna är polstrade o skyddar objektiven etc.

Ett varningens ord dock..
S&F väskorna är bra polstrade, men skyddar inte något vidare mot ihållande medeltungt regn. Efter c a en och en halv timme hade mina S&F väskor tagit in tillräckligt med vatten i sömmarna att de var fuktiga inuti och det fanns fukt på linskropparna.

Jag vet inte om det är någon skillnad mot Tamracs? motsvarande system.

Men generellt är S&F-konceptet mycket bra där väskor kan modifieras med påhängskoger för gluggar eller fickor för film etc.

Men som det heter, det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder.

/J

Johan Okker skrev:
Men som det heter, det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder.

/J
Precis...en liten engångsregnkappa borde ingå i allas utrustning.

Jag var o plåtade "skulle ha gjort det" på en tävling i sommar och just den dagen fick vi åskväder med skyfall..tunn Tshirt är skönt i hettan men odugligt i regn, halva uppvisningen gick till att stå på huk o skydda kameror med mera..det var allt annat än skönt:-(
NU ligger en regnponcho i ett fack...även gamla hundar får lära sej sitta..*s*

Göran

ANNONS
Götaplatsens Foto