Sanna Rådelius
Ny medlem
Står i valet och kvalet gällande uppgradering av kamerahus. Jag fotar mest dokumentärt i befintligt ljus. Av denna anledning är jag egentligen sugen på en D4 eller D4s. Dock fotar jag mycket på resande fot, då det är klumpigt med stor och dyr utrustning. Jag har precis börjat sälja bilder och upplever en begränsning i D700 gällande upplösningen. Bilderna jag säljer går mest i tryck, men jag behöver kunna blåsa upp dem till utställningar etc. Och eftersom jag fotar mycket dokumentärt ser jag ett värde i att kunna beskära bilderna med bibehållen kvalitet.
Jag känner inte riktigt att jag kan motivera en D4 eller D4s i dagsläget, framförallt inte med tanke på priset. Men hur stor skillnad kommer jag uppleva om jag byter upp mig till en D800e? ISO prestandan? Fokus? Skärpa?
Och gällande priset, tror ni den kommer sjunka i pris över sommaren? Ska på fotoresa i höst och det är väl främst då jag behöver den, men ska även plåta ett bröllop om några veckor så frågan är om jag bör vänta eller inte.
Tacksam för alla tankar och råd!
//Sanna
Jag känner inte riktigt att jag kan motivera en D4 eller D4s i dagsläget, framförallt inte med tanke på priset. Men hur stor skillnad kommer jag uppleva om jag byter upp mig till en D800e? ISO prestandan? Fokus? Skärpa?
Och gällande priset, tror ni den kommer sjunka i pris över sommaren? Ska på fotoresa i höst och det är väl främst då jag behöver den, men ska även plåta ett bröllop om några veckor så frågan är om jag bör vänta eller inte.
Tacksam för alla tankar och råd!
//Sanna