Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Framkallning av Dia
- Trådstartare Vandraren
- Start datum
fredrikru
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Tja!
Sist jag körde dia för sådär 10 år sen, så ingick framkallningen i priset när man köpte filmen. Är det fortfarande så?
/H
Är väl nästan endast "Farfar" Kodachrome som säljs i Europa med framkallning och du får skicka filmen till Schweiz som skickar vidare till USA http://www.dwaynesphoto.com/ som är det enda labbet kvar som processar Kodachrome.
// Fredrik
Olle
Aktiv medlem
Re: Re: Framkallning av Dia
Olle
I senaste katalogen från Scandinavian Photo finns även Fujifilm Sensia 100 och Kodak E100XC med framkallning och ramning. De går även att köpa utan framkallning.fredrikru skrev:
Är väl nästan endast "Farfar" Kodachrome som säljs i Europa med framkallning och du får skicka filmen till Schweiz som skickar vidare till USA http://www.dwaynesphoto.com/ som är det enda labbet kvar som processar Kodachrome.
// Fredrik
Olle
dynoalle666
Aktiv medlem
www.photax.se
www.photax har fotopåsar man skickar till tyskland för framkallning, kostar 29 kr/film.
jag har fått jättebra resultat och det tar inte mer än ca en vecka att få tillbaka filmen.
man får dock betala portot till tyskland själv men skickar man 4-5 filmer smatidigt kostar det inte mer än 20 kr för alla filmer.
http://www.photax.se/indx/indxfilm.htm
www.photax har fotopåsar man skickar till tyskland för framkallning, kostar 29 kr/film.
jag har fått jättebra resultat och det tar inte mer än ca en vecka att få tillbaka filmen.
man får dock betala portot till tyskland själv men skickar man 4-5 filmer smatidigt kostar det inte mer än 20 kr för alla filmer.
http://www.photax.se/indx/indxfilm.htm
mb90
Avslutat medlemskap
Det står ju att man bara kan skicka en film per påse? I så fall blir det ju 29+20 kronor för varje film (vilket i och för sig inte är så dyrt)?
Fick för övrigt tillbaka min första diafilmen idag. Framkallad hos Crimson för 72 kronor vilket inkluderar glaslös montering (dock exkl frakten tillbaka som sker till självkostnadspris). Gillar verkligen diakänslan så det blir absolut fler diabilder för mig.
Fick för övrigt tillbaka min första diafilmen idag. Framkallad hos Crimson för 72 kronor vilket inkluderar glaslös montering (dock exkl frakten tillbaka som sker till självkostnadspris). Gillar verkligen diakänslan så det blir absolut fler diabilder för mig.
fredrikru
Aktiv medlem
E6 labb GBG
Själv anlitar jag http://www.rpfotolab.se/ i Göteborg som är rätt nära jobbet (Stampen) och det är mycket smidigt att få det framkallat samma dag som man lämnar in. Annat labb i Göteborg som har samma tjänster är http://www.eplisweden.se/ som ligger i Högsbo.
Mvh
Fredrik
Själv anlitar jag http://www.rpfotolab.se/ i Göteborg som är rätt nära jobbet (Stampen) och det är mycket smidigt att få det framkallat samma dag som man lämnar in. Annat labb i Göteborg som har samma tjänster är http://www.eplisweden.se/ som ligger i Högsbo.
Mvh
Fredrik
mb90
Avslutat medlemskap
Re: många påsar i en påse
Ok. Då är jag med på noterna.Tonyeagle skrev:
Man lägger en film i varje framk.påse sedan lägger man självklart ett antal framk.påsar (med film) i ett större kuvert som man skriver aktuell adress på. Det brukar bli 2 påsar upp rill 100g (2 frimärken) eller 5-6 framk.påsar för 250 g (4 frimärken)
Benny p
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Tja!
Sist jag körde dia för sådär 10 år sen, så ingick framkallningen i priset när man köpte filmen. Är det fortfarande så?
Mitt tips är att skicka diafilmerna till Crimson.Det brukar bara ta c:a 1-2 dagar och kostar 45:- per film inkl.porto åt bägge hållen.Och så kan man lägga flera filmer i åt gången.
www.crimson.se
//Benny
Similar threads
- Svar
- 17
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 6
- Visningar
- 1 K





