Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujichrome 400 RXP

Produkter
(logga in för att koppla)

zeron

Ny medlem
Var i tokyo och köpte film. Jag letade efter Provia 400F men den fanns bara för mellanformat. Istället fanns Fujichrome 400 RXP, är den någon som testat? Har framkallat en rulle och det ser bra ut men jag har inget att jmf med
Krister

Ja det är ju Fujis nya uppgraderade version av 400F. Tagit fyra rullar i all hast och utan att göra något "test", och tycker det ser anständigt ut.
Fast det är ingen film jag kommer bränna av i onödan. Dyr som tusan, och trots allt tycker jag att lilla billiga Sensia 100 ändå ser något bättre ut. Men
måste man upp på 400-dia är det nog bästa valet.

Tack

Tack för svaret. Jag tycker att färgerna påminner om 400F. Jag bor i Shanghai och här är film billigt, du kan få tag i Provia 100F under 50 spänn. Tyvärr finns det inte särskilt stort utbud. Däremot är det billigt att framkalla och förstora.
Krister

ANNONS
Götaplatsens Foto