Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

funderingar om teleconverter

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis, du kommer att bli mycket nöjd. En av de stora fördelarna med just det objektivet är närgränsen. Jag använder mitt ofta tillsammans med mellanring på 36mm för att fota insekter.

/FW

Grattis, du kommer att bli mycket nöjd. En av de stora fördelarna med just det objektivet är närgränsen. Jag använder mitt ofta tillsammans med mellanring på 36mm för att fota insekter.

/FW

Tack!

Det var bland annat dina bilder med det som fick mig att välja det!

Hoppas att jag någon gång kommer att kunna ta något liknande :)

Grattis! du kommer att bli nöjd!

Har haft den kombon i ett par år nu men för någon vecka sen så sålde jag den och tog steget till ett 300/2.8 af-s. 300/4 blev plötsligt en väldigt liten och behändig glugg ;)

Jo, jag vet att du sålde din. Jag ringde, men för sent ;-)

Jag är fortfarande i det stadiet att en 300/4 är ett rejält objektiv, jag kallas Paparazzi nu av morsan... Självklart hämnas jag genom att kalla henne Mamma razzi.

Det är en grej jag undrar över med objektivet och TC:n. Det är så att båda har rester av koppar på bajonetterna, vet någon var det kan komma från?

Eller är de gjorda av kromad/förnicklad koppar och kromet har slitits bort eller något liknande?

Enligt säljaren har de suttit på en D200 och en D700, eventuellt också någon manuell också.

Det är absolut inget glapp eller något fel på bajonetterna, jag bara funderar över var kopparn kommer från.

Och här är hela orsaken till att man köper ett objektiv i den här klassen :)

Bilagor

• _RHJ9357.jpg
    _RHJ9357.jpg
    95 KB · Visningar: 113
  • _RHJ9396.jpg
    _RHJ9396.jpg
    80 KB · Visningar: 115
Nåja, den gamla utskällda 70-300 hankar sig fram hyfsat också. Jag tror inte drillsnäppan brydde sig vad som fanns på kameran utan ljuset och en smula tur spelade säkert in också;-)
JB

Bilagor

• 2Semesterjuni_86.jpg
    2Semesterjuni_86.jpg
    20.8 KB · Visningar: 78
ANNONS
Götaplatsens Foto