Annons

funkar autofokus

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej ! Är det den billiga varianten av Tamron 70-300 råder jag dig att avstå ! En sämre,förutom Sigmas billiga variant går inte att hitta.Båda två har långsam och högljudd autofokus som inte hinner med,samt en massa optiska defekter som tex mycket cromatisk abbertion (ger lila kanter i kontrastrika område) samt saknar bildstabilisering.Men hoppas det var det nya ,dyrare du tittade på.Ska du ha en bra telezoom så är det Nikons egen 70-300VR du ska tiitta på.MVH

Det är nog tyvärr den billigare varianten jag tittat på ( 1200-1300 på e-bay). Min budget för foto är ganska låg. Tack för råden i alla fall. Men du tror att af funkar med D60?

Igen, det måste ha inbyggd fokusmotor för att det skall fungera på din kamera.
Då handlar det inte om "tror" eller inte tror, då funkar det. Annars funkar det INTE.

Jag hoppas denna länk funkar. Men där ser du att de 2 första har motor,
de andra två inte:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=684099,274121,97274,32420

Skall du köpa via Ebay måste du alltså ta reda på vilken version det är du köper.

Igen, rekommenderar STARKT att du väljer den med ultraljudsmotor och stabilisering.
Om du inte har budget för det nu, vänta med att köpa..

/Ola

Är budgeten låg så kolla begmarknaden, Tamrons billiga går för nästan ingenting där även om också jag avråder från den gluggen. Jag hade en själv som jag gav bort, ända sättet att slippa gnäll från en icke nöjd köpare kändes det som. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto