Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Går inte öppna RAW filerna

Produkter
(logga in för att koppla)

Judotjejen

Aktiv medlem
Jag har en Canon Eos 50d som är ny och även ps cs4 med camera raw 5.0 men jag kan inte öppna raw filerna not the right kind of document står det?! vad kan det va för fel??? med min gamla 400d går det att öppna raw filerna..

ska kolla, fast ska funka med 5.0 i vilket fall som helst. men hoppas att en uppdatering löser.. om inte vad kan det va?

Hade du googlat så hade du upptäckt att ACR 5.0 INTE har support för 50D. ACR5.0 var färdigställd långt före Canon ens annonserade att 50D skulle släppas.

Så nej, det "ska" inte fungera med ACR 5.0.

Uppdatera så fungerar det.

Correct. Due to the significant lead time required to package CS4, our work on CS4 (Camera Raw 5.0) was finished long before the 50D was even announced. Next week there will be a 5.1 update that will include 50D support, same as CR 4.6.

Sorry for the (temporary) inconvenience. We had originally hoped to get 5.1 out the door on the same day as the actual CS4 ship date, but we did not manage to squeeze that in.

jag har läst att det skulle funka, men uppenbarligen så har källan där jag läste det haft fel. men tack för hjälpen!

ANNONS
Götaplatsens Foto