Annons

Går inte att använda pensel på en lagermask

Produkter
(logga in för att koppla)

svärdfisk

Ny medlem
Hjälp! har fått problem med mitt Photoshop. Penseln fungerar inte på lagermasken, fast det går bra på ett baslager. Tror att jag gör allting rätt, målar med svart och ser till att lagermasken är aktiverad. Har jag tryckt på något som måste återställas??

Ka inte fortsätta jobba i Photoshop innan det blir löst. Jobbigt!

Om inget annat funkat finns väl nån återställning av hela photoshop med hjälp av att man håller in CTRL+ALT+SHIFT när du precis startat programmet. Då kommer en fråga upp om man vill resteta alla inställningar. Detta kanske kan vara en nödlösning?
Antar att den raderar alla extra plugins/filter/actions/penslar mm man har lagt in?

Annars nån annan kanske har nån idé?

Lycka till, hoppas det löser sig!

Om inget annat funkat finns väl nån återställning av hela photoshop med hjälp av att man håller in CTRL+ALT+SHIFT när du precis startat programmet. Då kommer en fråga upp om man vill resteta alla inställningar. Detta kanske kan vara en nödlösning?
Antar att den raderar alla extra plugins/filter/actions/penslar mm man har lagt in?

Annars nån annan kanske har nån idé?

Lycka till, hoppas det löser sig!

Kanske är löst för länge sen, men en lite mildare variant är att högerklicka på verktygsbilden som dyker upp längst upp t.v. och välja Reset Tool. Den brukar rädda mig...

ANNONS
Götaplatsens Foto