Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra om analog till digital?

Produkter
(logga in för att koppla)

Obbe

Aktiv medlem
Hej,

Jag är lite novis i ämnet så ursäkta om min fråga är korkad.
Har en Canon EOS 1000F som ligger. Går det att "konvertera" den till digital mha något kit?

Nix, inte om du inte har mycket kunskap om elektronik och kan bygga en egen kamera.
Mig veterligen finns inga sådana kit till SLR:er, endast till vissa hasselbladare mfl och då kostar bakstycket som en ny bil;-)

/PG

Visst finns det möjligheter...

Men jag är ganska säker på att det inte blir så bra. Sist jag kollade denna länken så fanns det mer information om hur det funkade... det går kanske att googla vidare på namnet?
Har för mig att högsta upplösningen låg på 1,3 MPixel på den tiden.

EDIT:

Glömde länken...
www.siliconfilm.com

/EDIT.

Då är det verkligen illa... det var nog två år sen jag var inne på den sidan sist.
Verkar som de har hållit på sen början av 2000 och ännu inte levererat. Om det skulle finnas marknad för en sån sak så gäller det att smida medans järnet är varmt.
Troligtvis hade det inte gått att slå den integrerade konstruktionen som DSLR'en ger ändå.

Jodå, visst finns det, men det kostar en del.. Lösningen heter Leica R9 och är en analog kamera OCH en digital. Lite bilder från photokina 2004 finnes på mitten av denna sida.

ANNONS
Götaplatsens Foto