Annons

Galleri FS, hur funkar det?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomas Töråsen

Aktiv medlem
Jag skickade ett mail till fotosidan.se ang detta men fick inget svar. Säkert mer vettigt att ta det i forumet.

Så när jag ansöker om att få in en bild i Galleri FS.. provar att lägga in en andra bild precis efter så får jag reda på att jag kan inte lägga in en ny förrän om 2 veckor efter jag lagt in den förra.

Ok då fick jag reda på frekvensen, hur ofta jag kan lägga in en ny bild.

Men när detta angivna datum, 2 veckor senare kommer så får jag ett meddelande när jag lägger in en bild att jag kan inte lägga in en bild förrän 2 veckor senare.. så nu är det uppe i 4 veckor totalt.

Är den officiella regeln 1 bild per 4 veckor eller är det nåt funktionsfel?

Kanske nån moderator eller arbetande för fotosidan.se kan svara på detta? Jag betalar ju medlemskap för att kunna lägga in bilder i galleri oftare än icke-betalande...

ho ho?

Hoppar in med en fråga här. Hur länge tar det innan man vet om bilden är antagen eller inte. Finns det regler för det?
Vad krävs för att komma med? Måste ett visst antal personer rösta?
Är det många som är inne och röstar?

Har försökt och har ibland fått vänta riktigt länge utan nåt mail, ibland månader. Är det normalt?

Jag tror det bara är baserat på en viss minimumgräns av röster och en viss procent som behöver överväga, vilket innebär att det tar olika lång tid beroende på hur många som röstar och hur.

Däremot är jag fortfarande konfunderad över hur det beräknas hur många bilder man får lägga in och när, det verkar ganska sporadiskt och stämmer inte med vad som står.

Ok så om inte folk röstar i början så är det kört kan man säga för det kommer ju in bild hela tiden och jag har svårt att tro att folk sitter och går igenom +20 sidor med bilder.

Är det inte 2 veckors mellanrum alltså ?

Ok så om inte folk röstar i början så är det kört kan man säga för det kommer ju in bild hela tiden och jag har svårt att tro att folk sitter och går igenom +20 sidor med bilder.

Är det inte 2 veckors mellanrum alltså ?

Det är mycket av låg kvalitet tycker jag, vilket gör det jobbigt att sitta och rösta på allt. Men det kan ju höra till kategorin "åsikter".

Det är nog nån tidsgräns också.

Läs mitt första inlägg i tråden.

Konserverad bitterhet

Med risk för att låta ruskigt bitter så spelar det ingen som helst roll hur många som röstar på en bild vare sig det är röster för eller röster emot för till syvende och sist är det moderatorerna som avgör ad som är "fint" nog att ligga i Galleri FS. Eller, som det börjar verka efter 6 års tid, "Klubben-för-inbördes-beundran".

Mitt råd - Lägg upp de bilder du tycker platsar, förbered dig på avslag och bli glatt överraskad om du blir antagen!

jasså, så det sitter även moderatorer och bestämmer i slutändan? det visste jag inte.
så bilder som ej röstas på eller alla röstar nej på kan även komma med om moderatorerna gillar bilden? låter lite konstigt att ha en röstfunktion överhuvud taget då.

vad menar du med "Klubben-för-inbördes-beundran". ?

jag testar nån gång ibland bara att skicka in en bild, men utan att lägga för stor vikt över det,, har fått 2 bilder med där. Undrar mest hur det funkar på riktigt. :)

Och tidigare har påpekats att om de inte gjorde det så skulle färre, inte fler bilder komma in. Det vill säga att medlemmarna som röstar är tämligen kritiska.

@ztenlund: Visst är det så, men det innebär FORTFARANDE att det i huvudsak är redaktörerna/moderatorerna eller vad man nu vill kalla dem för som avgör ifall en bild ska vara med eller inte. Om en bild fått övervägande nej kan redaktörerna ta med den ändå eftersom DE tycker det är en bra bild. Lika sant är det att HYPOTETISKT (utan att på något vis antyda att så har skett) kan en bild som fått övervägande ja bli nekad eftersom redaktörerna inte tycker den platsar.

Rätt eller fel kan agiteras tills folk blir blå i huvudet men att slå sig på bröstet och kalla det för "en bildpool med målet att visa upp de absolut bästa bilderna på Fotosidan" tycker jag är lite förmätet med tanke på vissa av bilderna som är med där. Visst, där finns en hel del jävligt snygga bilder men ett par stolpskott av typen jag raderar som felexponeringar också och det får åtminstone mig att fundera lite.

Jag förtydligar:

- Redaktionen är de som tar det slutliga beslutet
- Röstningen är viktig och vägledande.
- Skulle det vara en helt automatiskt funktion så skulle ytterst få komma in. Jag skulle säga att av 100 bilder så är mellan 5-10 övervägande positiva (och då menar jag tex 31 för - 30 emot).
- Har tex en bild 23 röster för och 27 nej så brukar vi ta in den.
- Ibland går vi helt emot röstningen och tar in bilder med en handfull ja-röster men övervägande nej-röster.

Övrigt:

- vissa kategorier blir ju svårare och svårare att få med bilder i. Tex artporträtt på fåglar där gränserna hela tiden flyttas fram.

Kollar man på förstasidan på FS så finns det ju 4st slumpade bilder från galleriet, får jag se en jag gillar så klickar jag på den, men ibland (inte allt för sällan) så står det attden bilden inte är publicerad. Antar då att ägaren till bilden plockat bort den.

Varför kan man ändå se den då? Det tar väl vara massa onödig plats om man ändå inte kan titta på den eller kommentera den.

ANNONS
Götaplatsens Foto