Erik Schalin
Aktiv medlem
Beror på vilken film man använder.Det var ett tag sedan jag betalade mer än 25 spänn för en rulle svartvit film.
Delta400 är min favorit och den ligger runt 50
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beror på vilken film man använder.Det var ett tag sedan jag betalade mer än 25 spänn för en rulle svartvit film.
Det var ett tag sedan jag också betalade mer än 25 spänn för en rulle svartvit film. ;-)Det var ett tag sedan jag betalade mer än 25 spänn för en rulle svartvit film.
Beror på vilken film man använder.
Delta400 är min favorit och den ligger runt 50
Ja,kanske det, men tar du så mycket bättre bilder med en speciell kamera ?
Det gör man väl kanske inte men det är mycket roligare med rätt känsla i kroppen. den infinner sig med Nikon F4 men inte med en Kodak Instamatic.
Det är väl känslan alla jagar med sin F1n eller EOS3 inte en tro på så mycket bättre resultat eller är jag fel ute?
ha ha ha ha haDet var ett tag sedan jag också betalade mer än 25 spänn för en rulle svartvit film. ;-)
Det gör i alla fall jag. Absolut!
Tekniken i kameran gör det lättare att ta bilder i vissa situationer, vilket gör att du får bilder som du annars inte skulle kunnat få.
Men det förutsätter ju att du kan tekniken också.
Nja, nu ska man inte överdriva kraven. Man behöver inte en modern värstingdator och CS4 för att plåta digitalt.Även för typ fem-sex år sedan kunde man klara av att bildbehandla på de datorer som fanns då och t ex CS2 eller gratisprogram.
Förlåt, jag var ironisk (och till stor del självironisk) -- och det var lite dumt, eftersom alla vet att det är lätt att missförstå ironi på nätforum. Vad jag menar är alltså att jag tycker du har helt rätt. Om man stoppar gammal film i kameran eller har den senaste digitalmodellen spelar ingen större roll; det är bilderna som räknas.
Nu vet jag att jag själv tar fler bra bilder med min nuvarande utrustning än jag gjorde med min analoga Nikon på 1980-talet, men inser att inte alla funkar likadant.
Det är väl känslan alla jagar med sin F1n eller EOS3 inte en tro på så mycket bättre resultat eller är jag fel ute?