Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamleby 2006-Vem sökte

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror att intervjudagarna är ganska likadana för både KY och GF.
Vi som har blivit kallade till KY ska också ta med fler bilder, samt visa uppgiften som vi har fått. GF får tydligen ingen uppgift, men jag är ganska säker på att ni också får ett litet prov. Eller så har jag missuppfattat det hela. Någon som vet?
 
Då var resan bokad och klar!

Jag har bytt dag och åker redan på onsdag den 17:e, intervjutid 13.00.

Hur går det för er andra?
 
Senast ändrad:

sattanius

Aktiv medlem
Jag bilar dit med två andra.. =) de blev billigast o enklast.

Till Sunne får jag åka tåg däremot, det verkar inte vara nån härifrån som sökt iaf.
 
Mmm, det hade blivit billigast att bila för mig med, men det blir cirka 60 mil att åka.
Kan vi inte ladda upp våra bilder för uppgiften här i tråden? Det skulle vara kul att se hur alla har löst den :)
 

Prim

Aktiv medlem
hej, jag sökte till gamleby, kom vidare till intevju, lyckades trassla mig igenom bilduppgiften på extremt kort tid! på torsdag smäller det, tåg i 10 timmar för att ta sig till och från gamleby...

här är min uppgifts bild: Starkeman
 

sattanius

Aktiv medlem
Ja då var ju intervjun avklarad. Det känns bra. Skolan kändes mindre än vad jag hade föreställt mig men de har bra utrustning och byn är jättemysig.
Lycka till för er andra!!
Drygt att köra bil dit. 90 mil blev det totalt som ja fick köra själv..puh.
Det tog mkt längre tid än vi hade räknat med så tänkt på det om ni ska bila. Det är mkt landsväg & 70/90 väg.

btw, Jättecool bild Sven! Den kommer de gilla!
 

sattanius

Aktiv medlem
Det var ingen frågesport... utan mer en trevlig samtalsstund där man tittade på bilderna. Så det finns inga knepiga frågor som t.ex. "säg 5 dåliga saker om dig själv".. bara disskussion.
Provet var bara en A4-sida. Sen hade vi en liten rundtur och genomgång av provet enskilt.

Uppgifterna hängde på väggen så alla får se dem sen. Fasst vi fick inte se så många för de hänger upp dem efterhand som intervjuerna är.
Jag kan tyvärr inte lägga in min här för jag är inte hemma.. Kanske senare..

ha det gott!
 

sattanius

Aktiv medlem
Jag skulle köra hemifrån kl 7 (kom iväg 20 över kanske) för vi skulle ha gott om tid. Körde först inom Lund och släppte av min pappa. Körde kortaste vägen från malmö enligt Eniro och vi kom 20 minuter försent!!! aaarh! Hamnade bakom lastbilar o sånt på smal landsväg. Ta god tid på er. Det blev ju lite försenat där men vi var väl klara vid halv5. Tror du hinner med tåget ja, de är väldigt förstående så det ordnar sig nog på nåt sätt. Ring dit annars om du känner dig osäker.
 

Bonde

Aktiv medlem
Grattis

Ännu en gång, grattis till er som kom in på interjuvdagar och kom in på Gamleby.

Själv lyckades jag göra mig intressant för Fotoskolan i Viebäck (Nässjö i Småland) förvisso ingen KY, men eftersom jag saknar utbildning över huvudtaget så skadar det inte. Den är inriktad på reportagefoto också så det passar mig som är skribent med.

Någon som kan berätta något om den utbildningen?
 
ANNONS