Annons

Gammal Minolta, hur mycket värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Phoenix_89

Aktiv medlem
Hejsan!

Farfar har en riktigt gammal Minolta från sent 60 / tidigt 70 tal. Återkommer så snabbt som möjligt med modellbeteckning.

Vad kan man få för en så pass gammal kamera?

rent spontant så känner jag inte att en minolta från 70 talet är värst gammalt...? nu vet jag inte vad det är för kamera, men kameror från 70 talet finns det väl säkert 100 000 i sverige... jag själv äger en canon från 70 talet... min bror har en kamera från 50 talet.. min fader har flera kameror från 60 talet... min farbror har pentax tror jag från 70 talet osv osv

men du kanske har en speciell modell? återkom med modellbetäckningen.. men rent spontant som sagt så är 70 talet inget speciellt alls... snarare tvärtom

Det är säkert en kamera i SR-T-serien.

I pengar är de i princip värda noll idag. Jag sålde min SR-T 101 för 3-400 kr och det var på 1900-talet, innan digitalkamerorna hade underminerat marknaden för filmhus.

Däremot är de fortfarande bra och presterande kameror. Mitt tips är att behålla och använda, eller ställa i vitrinskåpet.

En rekomendation är att kolla runt lite på Blocket, Tradera och Ebay eller här i annonsmarknaden på FS. Där kan man få en någorlunda klar bild av vad gamla kameror är värda.

Nej, det är inte jag som säljer Minolta-kameran, men den som vill göra det har ju satt ett pris på den. Jag behöver ingen ny kamera de närmaste åren.

ANNONS
Götaplatsens Foto