Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gammal Zeiss Ikon
- Trådstartare Roppan
- Start datum
Roppan
Aktiv medlem
Det finns massor med olika modeller som Zeiss Ikon tillverkade. Allt från lådkameror till den tidens proffskameror. Vad heter den och vad har den för objektiv?
Det står Nettar 515/2 på baksidan.
På "objektivet" står det Zeiss Ikon Telma, Nettar Anastigmat, samt 1:6,3 F=10,5cm
Bländaren går att ställa mellan 6,3 till 22
Tiden: 25, 50 75, 125 B T
Focus 2m - 8m - oändligt
format 6x9 cm
En sökare sitter på "objektivet"
Jag kollade lite på webben för att se om jag kunde finna en likadan. Det kryllade av dom men ingen som är exakt som min.
Om någon skulle vara intresserad av den så kan jag ta en bild på den.
Urr
Aktiv medlem
Det är en amatörkamera för format 6x9. Den är användbar, det finns film till den och om bälg, slutare etc är funktionsdugliga har den alltså en försumbart, men trots allt litet bruksvärde. Men inget samlarvärde. Störst är nog affektionsvärdet, alltså det personliga, det är ju din far som ägt den.
Roppan
Aktiv medlem
Det är en amatörkamera för format 6x9. Den är användbar, det finns film till den och om bälg, slutare etc är funktionsdugliga har den alltså en försumbart, men trots allt litet bruksvärde. Men inget samlarvärde. Störst är nog affektionsvärdet, alltså det personliga, det är ju din far som ägt den.
Tackar för intresset. Jag ställer den i bokhylland ett tag tills frugan tröttnar på den.