CeeAge
Ny medlem
Hej allihopa, nu är det såhär att jag är helt ny inom systemkameror. Jag har kollat runt på forumet men lyckas inte hitta några svar på mina frågor. Jag har säkert läst om det men inte förstått... Så är det väl när man är nybörjare. Jag har börjat tjäna lite pengar så nu tänkte jag att jag ska försöka gå ifrån kompaktkameran och börja med lite roligare större saker.
Min fråga är hur man vet vilka objektiv som passar till vilka kameror. Jag har fått reda på att min farfar har 3 relativt oanvända objektiv liggande och ett analogt hus. Tror det är Canon på rubbet. Får göra lite efterforskningar på det hela. Men hur skulle dom funka i ett digitalt hus? Hur vet jag att dom passar? Spelar det nån roll vad jag köper för kamera?
Tack på förhand.
// Crille
Min fråga är hur man vet vilka objektiv som passar till vilka kameror. Jag har fått reda på att min farfar har 3 relativt oanvända objektiv liggande och ett analogt hus. Tror det är Canon på rubbet. Får göra lite efterforskningar på det hela. Men hur skulle dom funka i ett digitalt hus? Hur vet jag att dom passar? Spelar det nån roll vad jag köper för kamera?
Tack på förhand.
// Crille