SolgudenRa
Avslutat medlemskap
För ett drygt halvår sedan köpte jag en begagnad digital systemkamera på Hegethorns Foto. Jag beställde den över telefon och man informerade mig om att kameran såldes med alla orginaltillbehör.(Kablar, batteri, laddare samt svenk bruksanvisning) Enligt den jag talade med såldes kameran med tre månadrs garanti. Kameran skickades mot postförskott och jag hämtade ut den fyra dagar senare. I paketet låg det ett kamerahus med batteri och inget mer.Laddare, usb-kabel och bruksanvisning saknades. När jag senare samma dag ringde till Hegethorns så sa man bara att det inte ingick någon laddare. Däremot blev jag erbjuden att köpa en begagnad laddare för 500kr! bruksanvisning tyckte dom att jag kunde hämta på nätet. När jag några dagar senare lånat en laddare av en kompis så upptäckte jag att batteriet var helt slut. Fulladdat så räckte det i ungefär en halvtimma. Jag kontaktade åter Hegethorns och bad att dom skulle ge mig ett nytt batteri på garantin. Då fick jag höra att gammla presskörda kameror som denna, inte såldes med garanti.
Och nu undrar jag om dom får göra så här? Måste man inte lämna tre månaders garanti på allt begagnat?
Och nu undrar jag om dom får göra så här? Måste man inte lämna tre månaders garanti på allt begagnat?