Annons

gatufoto i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

aracaboi

Aktiv medlem
hallå där!

En fråga, är det bara jag som upplever Sverige som oinbjudande att gatufota i? kan vara att jag inte är bekväm med just gatufotografering men jag upplever det nästan som att folk tar illa upp av att vara med på bild när dom inte valt det etc. i Sverige än folks attityd i andra länder. som att man värnar om den typen av integritet eller vad man ska kalla det mer. eller är detta bara min egen upplevelse?

Jag ser generellt väldigt lite gatufotobilder som är tagna i just Sverige. Kanske någon som har tips fotografer med mycket gatufotobilder härifrån?

mvh

Jag har tagit gatubilder i Sverige i flera år och har inga problem. Är det någon som sagt något till dig. Jag får nästan aldrig några negativa reaktioner. Jag ser dock oftast till att le vänligt mot personen jag fotograferat.

Tillägg: Bäst i Sverige är Lars Tunbjörk. Har har rest runt Sverige och fotograferat folk med stor mellanformatskamera och blixt. Kolla in hans bilder, särskilt serierna "Landet utom sig" och "Borås, Borås"

Jag har tagit gatubilder i Sverige i flera år och har inga problem. Är det någon som sagt något till dig. Jag får nästan aldrig några negativa reaktioner. Jag ser dock oftast till att le vänligt mot personen jag fotograferat.

nej ingen har sagt något. är mer en känsla jag får att folk blir obekväma när man riktar kameran mot dom. kanske är det min egen obekvämlighet just med gatufoto jag projicerar? ;)

nej ingen har sagt något. är mer en känsla jag får att folk blir obekväma när man riktar kameran mot dom. kanske är det min egen obekvämlighet just med gatufoto jag projicerar? ;)

Det är väldigt vanligt att utgå ifrån att det inte är uppskattat. Men folk bryr sig inte eller så förstår de varför man plåtat just dem.

Enklast är att komma igång under tillfällen och på platser där det inte är konstigt att folk fotograferar. Som under festivaler och på turistställen.

Det är väldigt vanligt att utgå ifrån att det inte är uppskattat. Men folk bryr sig inte eller så förstår de varför man plåtat just dem.

Enklast är att komma igång under tillfällen och på platser där det inte är konstigt att folk fotograferar. Som under festivaler och på turistställen.

tack för tipset! det låter som en bra idé. får kolla dina bilder och Lars Tunbjörks bilder för lite inspiration

ANNONS
Götaplatsens Foto