Annons

Gomena 1

Produkter
(logga in för att koppla)

mårten

Aktiv medlem
såg den här lilla kameran när jag letade efter en smena 8M. den producerar fantastiska bilder. jag vill ha en, men vet inte vart jag ska leta. finns det någon här som kan hjälpa mig med japanskan? jag har mailat sitens ägare men han eller hon verkar inte vara så bra på engelska...
arrigato i förhand!

Härlig kamera! Verkar totalt befriad från skärpa. En film med grovt korn skulle passa till en sådan tror jag.

tack olle. intressant översättning... "super macro private super wide angular compact camera."

det verkar som om han har tagit linsen från en engångskamera, konica wide (17mm), och stoppat den i en annan kompaktkamera anpassad för 28mm. det skulle förklara den kraftiga oskärpan. tror inte att han säljer den till mig då... :(
men man kanske kan snickra sin egen.

engrish :)
With such a cute Soviet camera the wax which is sown taking the drumstick drumstick photograph!

En sån charmig liten kamera. Perfekt för de som inte vill använda Photoshop till att göra bilden oskarp på vissa ställen. Synd bara att hela bilden blir totalt oskarp... Men det finns säkert folk som gillar sådana bilder också...

Oskärpan verkar bero på att objektivet är felmonterat (för långt från filmplanet). Man får alltså liknande resultat med en "riktig" kamera där vidvinkelobjektivet är fokuserat på närgränsen.

ANNONS
Götaplatsens Foto