Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Guide till PS?
- Trådstartare Engbrekt
- Start datum
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
Lättfattlig o lättfattlig...
Photoshop CS, Bible. av Deke McClelland.
En (stor,tung,massiv) bok som täcker in typ Hela PS 8.
Kan verka stor o tung, men är i mitt tycke lättläst o användarvänlig, även för en nybörjare som mig. Med indexet så är det relativt enkelt o sålla ut det som känns relevant för dig o dina behov. Har dessutom gott om illustrativa o lättfattliga steg-för-steg exempel...
29 dagar...? Vad är det för deadline? Tentamen?
mvh Johan
Photoshop CS, Bible. av Deke McClelland.
En (stor,tung,massiv) bok som täcker in typ Hela PS 8.
Kan verka stor o tung, men är i mitt tycke lättläst o användarvänlig, även för en nybörjare som mig. Med indexet så är det relativt enkelt o sålla ut det som känns relevant för dig o dina behov. Har dessutom gott om illustrativa o lättfattliga steg-för-steg exempel...
29 dagar...? Vad är det för deadline? Tentamen?
mvh Johan
Dajo
Aktiv medlem
Greve Nickon
Aktiv medlem
29 dagar låter inte som så värst mycket för att lära sig ett så stort program som PS. Jag vet inte nån som sägers sig kunna allt, och om någon gör det så ljuger nog den personen 
Om du inte vill lägga ett par hundra på en bok till ett program som du bara har på trial så kan jag rekomendera följande internetsidor;
Moderskeppet, Webdesignskolan, PhotoshopSkolan eller varför inte ögna igenom en tråd jag skapade för ett tag sedan; Vilket är ditt bästa Photoshoptips?
Allt beror ju på vad man är ute efter att göra. Om det är något specifikt så är ju forumet kalas att söka i.
Lycka till
Greven
Om du inte vill lägga ett par hundra på en bok till ett program som du bara har på trial så kan jag rekomendera följande internetsidor;
Moderskeppet, Webdesignskolan, PhotoshopSkolan eller varför inte ögna igenom en tråd jag skapade för ett tag sedan; Vilket är ditt bästa Photoshoptips?
Allt beror ju på vad man är ute efter att göra. Om det är något specifikt så är ju forumet kalas att söka i.
Lycka till
Greven
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
boken kan tex köpas här:
http://www.adlibris.se/search.aspx?author=Deke Mcclelland&fromProduct=true
alternativ Nr 1 eller 6, beroende på om du har svensk eller engelsk provversion, 345 resp 275Kr.
Huruvida den går att låna vet jag ej...
PS CS är ett stort, men mkt kraftfullt program man kan ha riktigt kul med, om du tar tid o energi att lära dig det så tror jag risken finns att du vill behålla det efter prövotiden
mvh Johan
http://www.adlibris.se/search.aspx?author=Deke Mcclelland&fromProduct=true
alternativ Nr 1 eller 6, beroende på om du har svensk eller engelsk provversion, 345 resp 275Kr.
Huruvida den går att låna vet jag ej...
PS CS är ett stort, men mkt kraftfullt program man kan ha riktigt kul med, om du tar tid o energi att lära dig det så tror jag risken finns att du vill behålla det efter prövotiden
mvh Johan