Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Guldplus

Produkter
(logga in för att koppla)
Arleklint skrev:
Jag vill ge fotosidan crew en stor eloge för Picturo! Det är en möjlighet för oss amatörer att slussa ut våra bilder på marknaden utan att pengar försvinner till bildbyråer. Med en eller två sålda bilder är medlemskapet betalt. Man tackar!

Picturo ?

Och jag skyller på dubbelsidig öroninflammation och halsfluss som jag gjorde tidigare när jag inte fick rätt på zoomen i PS =)

Jag skyller på analfabetism...

Hur omöjligt/möjligt är det att i framtiden kunna ladda upp bilder i full storlek? Vad finns det för resurser i form av diskar och dyl?

Hur stora?? Så stora som dom blir om man tex laddar upp dom i NEF eller vad nu månne vara.

Dessutom kanske det kan vara intressant om man vill utvärdera den tekniska kvaliten på bilden ifråga....alla har ju kanske inte den möjligheten att länka till andra siter...och..slippa det där med att krångla med att förminska bilderna och så...det blir ju lättare...men jag fattar att det kräver resurser i form av diskar och dyl...Kanske en begränsad tid för att ha bilderna lagrade...dom i full strlk alltså...

jag kanske är fel ute...vad vet jag?

hupp!

En NEF från tex en D100 är 9Mb, så visst går det åt en herrans massa plats om alla skulle ladda upp sådana :)

Men disk kan man ju alltid köpa mer av, frågan hur mycket mer i månaden man skulle vilja betala för en sådan service. En variant vore att vi inte hade begränsning på antal bilder, utan istället X antal Mb; då kan man välja själv hur man vill "spendera" utrymmet man har.

clindh skrev:
En NEF från tex en D100 är 9Mb, så visst går det åt en herrans massa plats om alla skulle ladda upp sådana :)

Men disk kan man ju alltid köpa mer av, frågan hur mycket mer i månaden man skulle vilja betala för en sådan service. En variant vore att vi inte hade begränsning på antal bilder, utan istället X antal Mb; då kan man välja själv hur man vill "spendera" utrymmet man har.

Det där lät ju som en bra ide...undrars va övriga tycker? Ibland vill man snabbt kunna få en bedömning på en bild, tekniskt...då är ju detta ett skitbra alternativ.

Arleklint skrev:
Jag vill ge fotosidan crew en stor eloge för Picturo! Det är en möjlighet för oss amatörer att slussa ut våra bilder på marknaden utan att pengar försvinner till bildbyråer. Med en eller två sålda bilder är medlemskapet betalt. Man tackar!

Jag är helt med dig Janne! En stor Eloge till FS-crew!

Nu har jag uppgraderat mig från Silver till Guld. Hoppas att man så småningom kan bli en guldplusare =)

Pengarna trillar nog in till er imorgon.

Mvh
Dennis

Helgesson skrev:
Det där lät ju som en bra ide...undrars va övriga tycker? Ibland vill man snabbt kunna få en bedömning på en bild, tekniskt...då är ju detta ett skitbra alternativ.

Jo men frågan är om det inte är en helt separat funktion av "diskhotellstyp" som visserligen kan vara möjlig att referera till från tjänsten men tanken är väl att denna fil i så fall endast skulle vara tillgänglig för en specifik (potentiell) köpare?

Leveransfunktionen är väl hur som helst något som är upp till var och en att organisera och detta käns väl mer om en del av att leverera en bild?

ANNONS