Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hårddiskar byter enhetsbokstav
- Trådstartare Mats C
- Start datum
Andreas Lestander
Aktiv medlem
Om du pluggar ut din externa hårddisk och använder programmet Partitionmagic kan du själv sätta vilken ledig bokstav du vill till dina brännare. Sen pluggar du bara in hårddisken igen. Det är även möjligt att programmet kan tilldela din externa hdd en fast bokstav med.
Lycka till,
Mvh Andreas
Lycka till,
Mvh Andreas
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
samma kan man göra i enhetshanteraren under kontrollpanelen.
Men ibland så tappar den det av nån anledning.
Roine
samma kan man göra i enhetshanteraren under kontrollpanelen.
Men ibland så tappar den det av nån anledning.
Roine
Fogel70
Aktiv medlem
Du kan ändra enhetsbokstav på DVD enheterna så att det finns en lucka för den externa hårddisken att ta när den används.
C: intern hårdisk
E: DVD
F: DVD-Brännanre
När den externa hårddisken används kommer den då ta D:
Här är en beskrivning hur du ändra enheterna.
http://support.microsoft.com/kb/307844
C: intern hårdisk
E: DVD
F: DVD-Brännanre
När den externa hårddisken används kommer den då ta D:
Här är en beskrivning hur du ändra enheterna.
http://support.microsoft.com/kb/307844
Mats C
Medlem
Problemet är att jag har program som vill ha DVD och DVD brännaren på viss enhetsbokstav. Som det är nu så verkar det som att jag måste koppla ur externa hårddisken och sen manuellt ställa in att jag ska ha DVD på de enheterna och sen koppla in externa disken igen. Borde finnas ett bra sätt i Windows XP inbyggt för att hantera det.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
men som han skriver, lämna en lucka, jag har lagt diskarna uppifrån o ner, z,y,x osv så inbyggda saker äter från början o mina 11 usb diskar uppifrån.
Roine
Roine
Mats C
Medlem
Nu blir jag inte riktigt klok på det här. Jag har valt att ha min DVD på enhet E: och min DVD brännare på enhet F:. Men varje gång jag startar datorn så vill den externa FW/USB hårddisken ta enhet E:. Vill inte installera om mina program/spel som kräver att jag har DVD och DVD brännare på de här enheterna.
Kan det vara ngt som jag har missuppfattat??
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
sätt usb disken på Z: så bilr den där
dvs starta datorn med usb disken där
sen gör du som länken till microsoft som postades ovan.
Då kommer usb disken i framtiden heta Z:
sen gör du lika på dvd o brännaren, tilldela dem rätt bokstäver sen du flyttat undan disken.
Roine
dvs starta datorn med usb disken där
sen gör du som länken till microsoft som postades ovan.
Då kommer usb disken i framtiden heta Z:
sen gör du lika på dvd o brännaren, tilldela dem rätt bokstäver sen du flyttat undan disken.
Roine
Fogel70
Aktiv medlem
Då låter det som C: och D: redan är upptagna, då får du istället välja F: och G: till DVD/brännare.Mats C skrev:
Nu blir jag inte riktigt klok på det här. Jag har valt att ha min DVD på enhet E: och min DVD brännare på enhet F:. Men varje gång jag startar datorn så vill den externa FW/USB hårddisken ta enhet E:. Vill inte installera om mina program/spel som kräver att jag har DVD och DVD brännare på de här enheterna.
Ännu bättre är kanska att välja riktigt hög enhetsbokstav på DVD/brännare (tex Y: och Z