Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Högljudd 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Jag tycker att min nya 30D smäller hårt och högljutt när jag tar en bild. Ljudet låter lite torrt och ihåligt ( svårt beskriva såklart).. Det är betydligt mjukare ljud på min gamla 10D

Ni andra som har en 30D..hur upplever nu ljudet??

Tycker också att den låter mycket, men inte lika vasst ljud som 20D. Har egentligen bara störts av ljudet när jag fotat bröllop.

Jag har aldrig använt 10D så den kan jag inte jämföra med.

Det högre och vassare ljudet från slutaren uppmärksammades redan när 20D presenterades (den har i princip samma slutare som 30D), så det du upplever är (tyvärr) normalt.

För övrigt låter slutaren i 5D också mer än 10D, så vill du ha en tyst kamera för smygfotografering blir det till att behålla 10:an.

/Daniel

Den är på g att ge upp. Trodde att utveckligen frammåt i kameravärlden också innebar att man gick mot tystare saker. Dock väldigt nöjd med kameran i övrigt.

ANNONS
Götaplatsens Foto