Annons

Handla från affär i Polen

Produkter
(logga in för att koppla)

pojakobsson

Aktiv medlem
Är det någon som beställt utrustning från Polen?

Jag gjorde en snabb koll och kunde konstatera att en Nikon 300/5,6 pf är 5000:- mindre dyr där än här hemma.
Av hemsidan att döma verkar det vara en välordnad och välsorterad fotoaffär.
 

PerK

Aktiv medlem
Jag har aldrig köpt något så dyrt, men ofta mindre prylar på E-bay. Nu senast köpte jag korkplattor att sätta på väggen för att snabbt få upp utskrifter på väggen.
Av 10-15 köptillfällen har allt alltid fungerat perfekt.
 

Canon-Krille

Aktiv medlem
Jag har jobbat en hel del i Polen de senaste åren och min erfarenhet är att kamerautrustning är i regel lite dyrare än i Sverige. (Åtminstone vad gäller Canon)

// Krister
 
Senast ändrad:

sjunne

Aktiv medlem
Jag resonerar så här; visst kan det vara billigare i kronor och öre räknat att handla "utifrån" men min erfarenhet säger mig att det är värt de där extra kronorna att ha en god kontakt med en LOKAL försäljare (och som LOKAL räknar jag även Cyberphoto i Umeå!)! Om inte annars så när grejorna går sönder eller det blir problem med leveransen!
 

Third eye

Aktiv medlem
Sidan verkar ju reko och 5000 är ju inte kattskit direkt.
Jag köper en del utomlands, är det ett par tusen i diff så köper jag oftast i Sverige, men är det diffar som kan ge mig annat kul samtidigt så blir det gärna order utomlands, t, ex A7r iv 17.500 billigare. Jag är rätt oöm med grejjerna och, ta i trä, jag har ännu inte behövt använda utomlandsgaranti.
Såklart jag kollar hur välrenommerade en butik är, och styr köpet till kreditkort och/eller paypal där det går.
 

Larsa Andersson

Aktiv medlem
Nu i Coronatider bör man var försiktig med att skicka efter saker från utlanded. Transporterna fungerar inte som tidigare. Själv väntar jag sedan 9 veckor tillbaks på en försändelse från Irland. Som tur är så rör det sig om en summa under 1000:-. Inom Sverige så verkar det fungera även med PostNord.
 

PMD

Aktiv medlem
Är momsen medräknad i priset på websidan?
Vad kostar frakten till Sverige?
 

Bokeh

Aktiv medlem
Polen är ju ett EU land, så handla på bara, ingen skillnad mot att handla från Stockholm, förutom priset då.
 

PMD

Aktiv medlem
Jo, det blir ingen tull, och förmodligen ingen svensk moms, men det är ju bra att veta om priserna på websidan inkluderar polsk moms.
Iofs märker man väl det när man ska betala, men det kan ju vara lite tråkigt att behöva omvärdera sitt beslut.
 

Pippo

Aktiv medlem
Jo, det blir ingen tull, och förmodligen ingen svensk moms, men det är ju bra att veta om priserna på websidan inkluderar polsk moms.
Iofs märker man väl det när man ska betala, men det kan ju vara lite tråkigt att behöva omvärdera sitt beslut.
Momsen ser ut att vara inkluderad i priset. I övrigt är min erfarenhet att kameror, objektiv etc i regel är dyrare i Polen än här.
 
ANNONS